پرسش :

انجير چه خاصیتی دارد؟


شرح پرسش :
پاسخ :
جهت درمان لاغري و چاق شدن بايستي 40 روز هر روز صبح مقداري انجير را با کمي باديان رومي ميل نموده تا سستي و ضعف بدن رفع و شخص لاغر،چاق گردد.
جهت نروييدن موها کافي است پس از کندن موها با جيوه و سرنج و زاج را نرم ساييده در آب انجير حل کرده بمالند يا خاکستر گياه کبر را درشيره انجير بپزند و بمالند.
چنانچه خردل را له کرده و با چند عدد انجير له شده خمير نماييد و فتيله کرده و در گوش بگذاريد جهت رفع خارش خوب است.
جهت رفع لک و کک و مک و برص کافي است چند عدد انجير تازه را له کرده و با کمي بوده ارمني مخلوط کنيد و برپوست بماليد و اين عمل را چندين بار تکرار کنيد اگر مقداري برگ شنبليله را در يک قابلمه ريخته و چند عدد انجير تازه را به آن افزوده و به قدري بجوشانيد تا پخته شود و آب آنرا صاف نماييد و روزي يک قاشق مرباخوري از آنرا ميل کنيد رفع خشونت سينه مي کند و عفونتهاي ريوي و تنفسي شما را به خوبي درمان مي کند.
اگرچند عدد انجير را درتنور يا فربگذاريد به قدري که سوخته شود و سپس آنرا نرم ساييده و به وسيله مسواک تريا با انگشتي تميز به دندانها بکشيد در سفيد کردن دندانهاي شما بي مانند بوده و در قطع خونريزي لثه نيز مفيد است.
جهت درمان سردردهايي که معمولاً پس از بيدار شدن از خوابهاي عميق به وجود مي آيد مقداري خاکستر چوب درخت انجير را در سرکه حل کنيد و بر پيشاني و سر بماليد.
برگ انجير به دليل داشتن درصد بالايي گوگرد در آن جهت تقويت پياز مو و رفع ريزش مو دارويي مناسب است.به همين منظور کافي است روزانه سر را با آب جوشانده 20 گرم انجير را در يک ليتر آب چندين مرتبه شستشو دهيد.
اگرمقداري از شيره درخت انجير را به پنبه زده و بر بن دندان بماليد يا در حفره دندان کرم خورده بگذاريد در تسکين فوري درد دندان مؤثر بوده و آن را به خوبي برطرف مي کند.
منبع: خواص ميوه ها و گياهان در درمان بيماريها