پرسش :

زايمان به روش سزارين چه عواقبي دارد؟


شرح پرسش :
پاسخ :
با سزارين، قدرت حرکت شما پايين مي‌آيد. تا 48 ساعت، به‌ويژه در ناحيه جداره شکمي و رحم درد خواهيد داشت. به همين دليل پزشک براي شما مسکن تجويز خواهد کرد. در اين صورت چون دارو مصرف مي‌کنيد، شيردهي به نوزاد توصيه نمي‌شود. دردهاي مربوط به سزارين اغلب پس از دو هفته کاهش مي‌يابد اما شما به هر حال نسبت به افرادي که طبيعي زايمان کرده‌اند بايد حرکت کمتري داشته باشيد و بيشتر دراز بکشيد. براي جلوگيري از ورم رگ‌ها نيز پزشک برايتان تزريق آمپول ضدانعقاد را تجويز خواهد کرد.
سمانه حافظي‌مطلق، رامسر: آيا از مرطوب‌کننده‌هاي سرشار از آنتي‌اکسيدان بايد طي روز استفاده کنم تا از برخورد راديکال‌هاي آزاد به پوستم جلوگيري کنم يا شب استفاده کنم که آسيب‌هاي وارده را ترميم کند؟
به طور ايده‌آل در هر دو نوبت. برخي از آنتي‌اکسيدان‌ها از پوست در برابر راديکال‌هاي آزاد به علت برخورد اشعه ماوراي بنفش، آلودگي و حتي استرس محافظت مي‌کنند و برخي هم آسيب‌هاي وارد شده را ترميم مي‌کنند، البته اطلاعات کمي درباره نوع آنتي‌اکسيدان موثر بر هر راديکال آزاد وجود دارد. يک توصيه اين است که براي شب از کرم‌هاي آنتي‌اکسيدان با خاصيت رطوبت‌رساني زياد استفاده کنيد مانند ويتامين E و ويتامين C و طي روز از کرم‌هاي مرطوب کننده با مواد آنتي‌اکسيداني متفاوت از شب بهره ببريد تا تنوع مواد غذايي طبيعي را هم مانند آنچه براي بدن‌تان انجام مي‌دهيد، حفظ کنيد.
www.salamat.com