پرسش :

من پسري 16 ساله با قد 175 و وزن 65 کيلوگرم هستم راستش من حدود دو ماهي است که داراي نگراني و اضطراب بي مورد هستم تا حالا اقدامات زيادي کرده ام اما آن جور که مي خواستم جواب نداده است. منظورم از نگراني بي مورد اين است که گاهي براي کار بدي که انجام نداده ام نگراني به سراغم مي آيد و مي گويم نکند آبرويم برود و...و براي هر کاري نگراني و اضطراب بي مورد دارم حالا از شما کمک مي خواهم که بتوانم بر اين نگراني کاذب غلبه کنم. من در شهرستاني زندگي مي کنم که روانشناس ندارد. لطفا کمکم کنيد.


شرح پرسش :
پاسخ :
اين نگراني هاي بي مورد که شما خودتون هم به بيهوده بودنشون اشراف داريد بايد از بين برود چگونه ؟ با بي توجهي شما .
آن قدر بايد به توانايي خودت باور پيدا کني که حتي فکر استرس براي آينده و نتيجه را نيز به ذهنت راه ندهي . به علاوه بر فرض که نتيجه مورد دلخواه شما هم نباشد چه دليل داره خودت رو اين قدر اذيت کنيد . براي همه ما اين ماجرا در زندگي اتفاق مي افته . شما که علامه دهر نيستي بالاخره احتمال اشتباه و يا خطا وجود داره .
در آغاز هر حرکت آرام باشيد . از خدا طلب کمک کنيد . چند نفس عميق بکشيد . توانايي هاي خود و موفقيت ها را در ذهن تصور کنيد . عضلات خود را شل کنيد و به نتيجه اي خوب بيانديشيد. ترس را دور نيد که هيچ چيز جز احساس منفي و افت عملکرد براي شما ندارد . يک شمارش معکوس انجام دهيد . و شروع کنيد .
اگر با اين تمرين هاي رفتاري و ذهني آرام تر نشديد بايد براي اضطراب خود دراو مصرف کنيد . اکنون فرصت خوبي براي رفع آن است .
www.shamimm.ir