پرسش :

مواد لازم و طرز تهیه لازانیا با مایکروفر را توضیح دهید.


پاسخ :
مواد لازم :
گوشت چرخ کرده 300 گرم
لازانیا 600 گرم
پنیر پیتزا 400 گرم
سس گوجه فرنگی قدری
رب گوجه فرنگی 3 قاشق سوپخوری
پیاز داغ عسلی 4 قاشق سوپخوری
فلفل سبز دلمه ای 2 عدد
قارچ 200 گرم
آب 2 لیتر
زعفران 0.5 قاشق مرباخوری
کره 25 گرم
روغن 1 قاشق سوپخوری
فلفل قدری
نمک قدری

طرز تهیه مایه گوشت :
گوشت چرخ کرده ، فلفل دلمه ای ، قارچ ، پیاز داغ ، نمک و فلفل را مخلوط کرده آن را به مدت 10 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار می دهیم . سپس مقداری از رب گوجه فرنگی را در ظرف دیگری با آب جوش حل کرده مقداری زعفران و کره به ان اضافه کرده و ان را به مدت 3-2 دقیقه در مایکروفر قرار می دهیم و ان را به مایه فوق اضافه کرده روی ظرف را پوشانده و مجددا به مدت 5 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار می دهیم .

طرز تهیه لازانیا :
یک ظرف مناسب انتخاب کرده آب را داخل آن ریخته و به مدت 10 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر می ریزیم تا آب به جوش آید . سپس مقدار کمی روغن مایع ( یک قاشق غذا خوری ) و نمک به آب اضافه کرده و ورقه های لازانیا را داخل آن قرار می دهیم و ظرف را به مدت 8-6 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار می دهیم . سپس آن را آبکش می کنیم .
یک تابه مناسب انتخاب کرده و یک لایه از ورقه های لازانیا را داخل آن قرار داده روی آن را مقداری سس گوجه فرنگی ریخته و سپس یک لایه از گوشت و یک لایه پنیر می ریزیم . بدین ترتیب می توان لایه ها را دو بار تکرار کرد. درب ظرف را گذاشته و آن را به مدت 5 دقیقه با قدرت 100% داخل مایکروفر قرار می دهیم . سپس درب ظرف را برداشته و 5 دقیقه دیگر با قدرت 100% آن را داخل مایکروفر قرار می دهیم .
بدین ترتیب غذا آماده است.