زن، نقش مهمی در به پایان رساندن درگیری های زندگی دارد.
 
چکیده: به علت نداشتن برخی مهارت های زندگی، زندگی های امروزین انسان در بستر خانواده با مشکلات بسیاری روبروست، یکی از مهارت هایی که برای هر فرد خواهان ازدواج لازم است، داشتن مهارت آرامش بخشی در هنگام درگیری است. در این نوشتار به برخی از این مهارت های مورد نیاز خانم ها اشاره خواهیم کرد.

تعداد کلمات 1529 / تخمین زمان مطالعه 8 دقیقه 
 

تصور خیانت

زنی که مرتبا از همسرش تعریف می کند و با تعریف از همسرش، جلوی دیگران، وارد رقابتی برای توجیه بهتر بودن همسرش می شود و یا زنی که تمام معرفت ها و تلاشش را برای وابسته کردن شوهرش به خودش انجام می دهد، اگر با مشکلی مانند متمایل شدن همسرش به زن دوم روبرو شود، وحشتزده و مضطرب خواهد شد.
زمانی که دچار ناراحتی و عصبانیت شدید می شود، اضطرابی که دچارش می شود، منجر به ارتکاب خطاهای متعدد و سلسله وار می گردد. دعواها، حقارت ها، بحث و جدل ها و در نهایت حتی ممکن است طرفین به جایی برسند که تمایل نداشته باشند رودرروی هم قرار بگیرند. به این ترتیب، جنگی که با بروز حالت وحشت و اضطراب وارد آن می شوند، چه نتایجی ممکن است به همراه داشته باشد؟ این دعواها ممکن است به نفع چه کسی تمام شود؟ بیایید بررسی کنیم.
 

1 . دعواها باعث می شود مرد حق را به خودش بدهد

مردی که زنش مرتب با او در حال درگیری و بحث است، به همه اطرافیان ادعا می کند که همسر او همیشه همین طور است و دائمأ برای مسائل بی اهمیت و ساده، مشکل درست کرده و آرامش را برهم می زند. با اشاره به این که مرتبأ سرش را با حرف های بی ربط می بَرد و به همین دلیل اصلا احساس آرامش نمی کند، در خانه ناآرامی حکمفرماست و با توضیح این مسائل، سعی می کند سایر رفتارهای خود را توجیه کند. زن هم با داد و بیداد و درگیری هایش، به نفع مرد عمل می کند و برگه های برنده در اختیار او می گذارد.
چنین دعواهایی، شرم و حیا و خجالت را نیز در مرد از بین می برد. حتی اگر شوهر شما قبول داشته باشد که کار چندان خوبی انجام نمی دهد، این داد و فریادهای شما باعث می شود او وجداناً احساس راحتی بیشتری کند. او با بهانه کردن ساده ترین چیزها، عصبانی خواهد شد و دنبال فرصت مناسب برای این کار خواهد گشت.
سعی کنید صبور باشید. در برابر شما اگر فریاد زد یا حتی قدری تند رفت، اصلا واکنش نشان ندهید و پاسخی ندهید.
فقط تماشا کنید. درست مثل این که در تئاتر هستید و تماشا کنید او چه طور نقش خود را بازی میکند؟ سعی کنید در درون خود با نمره دادن به او سرگرم شوید. در این صورت ممکن است قدری مغرور، قدری ناراحت به نظر برسید اما قطعاً آبرومند هستید.
 

2- مرد دنبال پناهگاهی برای آرامش می گردد

آیا شام هم جزء افرادی هستید که نمی توانید صبوری کنید و واکنش نشان می دهید و طوفان به پا می کنید؟ و او هم برای در امان بودن از این طوفان، دنبال بندری آرام و بدون امواج خروشان یا پناهگاهی برای احساس امنیت می گردد. این جاست که او برای رفع این نیاز، سراغ همسر دوم می رود. و این هم علامت باخت سریع شماست.
یک موضوع دیگر که شاید شما را آرام و راحت کند، اگر مردی که عصبانی است یا زن دیگری در زندگی اش است، با خانمش بحث می کند، این بحثها و جدلها معنایش این است که او هنوز تصمیم خود را نگرفته. مردی که تصمیم قطعی برای جدایی از همسر اولش گرفته باشد، با او بحث نمی کند بلکه نیازی به داد و بیداد احساس می کند که با شما جر و بحث می کند. این بدان معناست که هنوز همه چیز از دست نرفته است. البته اگر شما یاد بگیرید که صبور باشید. فراموش نکنید برای او زن دوم مثل یک پناهگاه یا بندر آرام است. که منتظر پهلوگرفتن کشتی طوفان زده است. اگر موفق شوید این دریای طوفانی را آرام کنید نیاز به بندر به طور واضحی کاهش خواهد یافت.
 

٣- زن دوم از این دعواها خوشحال شده، امیدوار می شود

همواره با خود این گونه فکر کنید، در شرایطی که شما داد و فریاد می کنید، آن هم بر سر کسی که سال ها با او و در کنار او بوده اید، یک نفر شما را زیر نظر دارد. این یک نفر یعنی او... نفر دوم ... زن دوم. زمانی که شما دعوا می کنید، پنجره ای باز می شود و او تمام این حوادث را با هیجانی وصف ناپذیر تماشا می کند آن هم بی صبرانه.
چون اگر یک روز شما بدون درگیری و بحث و جدل بگذرد، او ناامید خواهد شد. آینده ی او، بستگی به شدت دعواهای شما و همسرتان دارد.
این مسئله کار او را راحت تر خواهد کرد. شوهر شما که از شدت دعواها و این جو ناآرام به تنگ آمده، توسط او تسلی خواهد یافت. یک طرف شما با متهم کردن ها، حقارت ها و در طرف دیگر محبت، نرمی، دوست داشتن، زیبائی ها و ظرافت های زنانه، این دو جو متضاد، مسیر حرکت مرد را مشخص خواهد کرد.

۴- زشت تر به نظر می رسید و بیشتر از چشم او می افتید

زنی که با کینه و نفرت، داد و فریاد می کند، تمام جذابیتش را از دست خواهد داد و محکوم به این امر است. زن اول با نیرو و انرژی منفی ای که در نتیجه رفتارش منتقل می کند، تبدیل به زنی می شود که هیچ جذابیتی ندارد. حوصله را سر می برد. آدم را خسته و عاصی می کند و حس دافعه ایجاد میکند. در این بین موضوع دیگری مطرح می شود.
به این ترتیب که بعضی زن ها در شرایطی که مرتباً با حرص تمام در حال دعوا با همسرشان هستند، گاها در این بین به خود توجه میکنند لباس زیبا، آرایش زیبا و متنوع و... و سعی می کنند ضمن جلب توجه همسر، او را راضی نگهدارند. توجه داشته باشید که یکی از بدترین چیزها همین است. چون در این شرایط، هم خود را تحقیر می کند، هم برخلاف تصورش، این حرکت تأثیری کاملاً برعکس بر روی همسرش به جا می گذارد و باعث می شود بیشتر از چشم بیفتد.
در نهایت طرفین خیلی سریع به غروب بی پایان زندگی خود می رسند.
نباید فراموش کنیم که افراد کم هوش وکودن، بیشتر عصبی میشوند. عصیانگری و عصبانیت، چیزی نیست که توسط انسان های باهوش و زرنگ و منطقی، مورد انتخاب واقع شود. این چیزها فقط شکست خوردن شما را تسریع می کند.
شکایت کنید، خود را به در و دیوار بزنید، شبها کابوس ببینید. روزها را به جهنم تبدیل کنید. فکر می کنید چه نفعی خواهد داشت؟ هیچ نتیجه امر تغییری نخواهد کرد.
 

5- دوستان خود را ناراحت و دشمنان تان را شاد خواهید کرد.

 با تعریف کردن ناراحتی و مصیبتی که بر سر خود آورده اید، دوستان تان را ناراحت و غمگین و دشمنانتان یا کسانی را که دوستانی ندارند، شاد خواهید ساخت. زنی که دائماً دعوا می کند، حتی در چشم خودش هم تبدیل به موجودی ضعیف و بیچاره میشود و با قرار گرفتن در این وضعیت، خود را مستحق دلسوزی دانسته از خود احساس نفرت خواهد کرد و دچار افسردگی خواهد شد.
تعریف کردن مشکلات توسط زنان برای اطرافیان، عقب نشینی آن زن را نیز دچار مشکل خواهد کرد. دعواها، توهین ها، فحاشی های حین دعوا، زوجین را دچار وضعیتی می کند که حتی نتوانند در چشمان هم نگاه کنند. ممکن است در پی تمام اینها جدایی در کار نباشد. اما دیگران صمیمیت سابق نخواهد ماند.
 

6- بچه های تان را بیش از هر کس، پریشان و مضطرب خواهید ساخت

بچه های شما خیلی بیش از آنچه بتوانید تصور کنید، ضرر خواهند دید. یکی از مواردی که زوج های ناسازگار و درگیر اختلاف اصلا به آن توجه نمی کنند، مسئله ی بچه ها است که شاهد این اختلافات و دعواها هستند. دعواهایی که در حضور آنها انجام می شود، می تواند تخریبات جدی در روحیه ی کودکان به جای بگذارد. و تعادل روحی آنها را زیر و رو کند. این کودکان معمولا تبدیل به بچه های خودخواه و نا آرام می شوند. موفقیت آنها در درسهایشان کاهش می یابد و احترام کمتری نیز به پدر و مادر خود می گذارند. این ناآرامیها ممکن است باعث شود که در آینده ی این بچه ها، عدم موفقیت ادامه یافته و از ازدواج فرار کنند. از طرفی زمینه مناسب برای بروز اختلالات عصبی و بیماریهای روانی در آنها فراهم شود.
شما چه از همسرتان جدا شوید و چه نشوید، این موضوع شما را برای مدتی ناراحت و ناامید خواهد ساخت. اگر هم جدا بشوید، در نهایت فراموش خواهید کرد اما وجود بچه هایی که تعادل روحی آنها برهم ریخته کافی است تا شما یک عمر احساس ناامیدی و ناراحتی کنید.
به همین دلیل از انتقاد، درگیری و دعوا با شوهرتان در حضور بچه ها جدا خودداری کنید و به هیچ عنوان شوراندن بچه ها علیه پدرشان را وسیله ای برای خود قرار ندهید. باید بدانید که چیزی که بدبختی اصلی به حساب می آید، خود مشکل نیست بلکه عواقبی است که به همراه دارد.
 
منبع : کتاب «چرا بعضی مردها، خیانت می کنند؟» 

نوشته: دکتر کال یونجی
مترجم: رویا پورمناف

بیشتر بخوانید :