برای موفقیت در مصاحبه شغلی ، سعی کنید تاثیر بسیار قوی در دیدار اول از خود نشان بدهید.
 
چکیده : بزرگترین نگرانی و دغدغه دانشجویان همیشه مشخص است : ورود به بازار کار بعد از فارغ التحصیلی. بازار کار هیچگاه دانشجویان فارغ التحصیل را با آغوش باز نمی پذیرد ، پس چگونه باید تجارب لازمی را که برای پیدا کردن شغل رویاهای شما نیاز است را به دست آورید؟ این راهنمایی ها ، به شما کمک می کنند که به گزینه ی بهتری برای اشتغال در بازار کار تبدیل شوید.

تعداد کلمات 829 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
 


چگونه یک کار دانشجویی پیدا کنیم ؟

1 .ملزومات ارائه درخواست کار را بسنجید

قبل از ارائه درخواست کار در حوزه هایی که مورد علاقه شما هستند ، اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. اینکه آیا نیاز به تکمیل یک نمونه کار دارید ، یا باید دارای سابقه کاری مرتبط باشید ، یا صرفاً ارسال یک نامه ی ساده کفایت می کند؟ باید بدانید که این کار ها چگونه انجام می شوند و چقدر می توانید روی تجارب و قابلیت هایتان برای به دست آوردن کار تکیه کنید. آیا کسی را می شناسید که به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت کند؟ توصیه ها و مشورت افراد حرفه ای ، می تواند کمک بزرگی باشد برای دانستن اینکه چه روندی را باید در پیش بگیرید.
 

2 .مطمئن شوید که درخواست شما بی عیب و نقص باشد!

نمی توانید درخواستی که پر از غلط های املایی و نگارشی است را ارائه دهید . خط به خط درخواست شما باید بی نقص و عاری از هرگونه خطا و اشتباه باشد . بنابراین ، اگر به توانایی نگارشی خود مطمئن نیستید ، بهتر است این کار را به یک ویراستار متخصص در این امور بسپارید.
 

3 . ارتباطات خود را گسترش دهید

 به دیگران بگویید که به دنبال شغل در یک حوزه خاص می گردید. همانطور که شما ارتباطاتی دارید ، دیگران هم دارای این ارتباطات هستند ، بنابراین هیچگاه نمی توانید حدس بزنید که یک گفتگوی ساده شما را به چه سمتی هدایت می کند. اگر شما توسط یک استاد شناخته شده ، مستقیماً به جایی معرفی شوید ، شانس بیشتری نسبت به دیگر افراد برای استخدام دارید.
 

4 . عضو سازمان های حرفه ای شوید

ممکن سازمانی که در آن عضو می شوید با حوزه کاری و صنعتی که می خواهید در آن مشغول به کار باشید مرتبط باشد و تبدیل به راهی برای ورود شما به آن حوزه شود. اطلاعات مورد نیاز را مطالعه کنید ، در همه ی همایش ها و جلسات حضور داشته باشید ، این بهترین راه برای گسترش ارتباطات شماست .
 

5 . مصمم باشید

جستجوی شغل حقیقاً مثل مسابقه ی دو ماراتن برای تازه فارغ التحصیل شدگان است . از تمرکز روی هدفی که دارید اطمینان حاصل کنید و اگهی های استخدام را جستجو کنید. به طور منظم آگهی استخدام سازمان ها بررسی کنید و هیچ وقت امید خود را از دست ندهید ! به علاوه ، اگر دوستان شما زوتر موفق به پیدا کردن کار شدند ؛ اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.
 

6 . حرفه ای عمل کنید

هنگام مصاحبه ، مطمئن شوید که خود را برای حرفه ای عمل کردن و حرفه ای به نظر رسیدن آماده کرده باشید. سوالات هوشمندانه بپرسید و پاسخ های مناسب بدهید ، باید تا جایی ممکن است در مورد کافرمای خود اطلاعات کسب کنید. در گفت و گو راحت باشید و سعی کنید خجالتی یا عصا قورت داده نباشید!
 

7 . تمرین، تمرین و تمرین! 

می توانید سوالات معمول و استانداردی را که در مصاحبه ها پرسیده می شود به دست آورید و پاسخ آن ها را تمرین و حفظ کنید – آن هم با صدای بلند! حتی می توانید یک مصاحبه ساختگی را با دوستان یا والدین خود ترتیب دهید.  شاید در ابتدا مضحک به نظر برسد ، اما باید بدانید که مهارت های ارتباطی از طریق تمرین به دست می آیند.
 

8 . آماده باشید

همه در حال تماشای شما هستند ! ممکن است دوربین های امنیتی تصویر شما را درست در هنگام ورود به پارکینگ شرکت ضبط کنند. وارد شرکت شوید و سعی کنید از همان ابتدا با اُبُهت عمل کنید. تمرکز خود را حفظ کنید و با هرکسی که در آنجا مواجه می شوید مودب باشید.
 

9 . اهمیت تاثیری که در اولین برخورد می گذارید را فراموش نکنید

اگر می خواهید قدم مناسبی در مصاحبه بردارید ، سعی کنید تاثیر بسیار قوی و قابل توجهی در دیدار اول از خود نشان بدهید. راست و مرتب بایستید و حالت دوستانه داشته باشید ، اما خود را بیش از حد مشتاق نشان ندهید. شیوه ی دست دادن شما هم از اهمیت بسیاری برخوردار است  ، مطمئن شوید که به شکلی مصمم و محکم این کار را انجام دهید ، ولی مراقب باشید به دست مصاحبه گر خود آسیب نزنید.
 

10 . خوشبین باشید !

حتی اگر مصاحبه گر خیلی جدی باشد ، اجازه ندهید که رفتارش زمام امور را از دست شما بگیرد. مثبت و با اعتماد به نفس بمانید ، و برای سوالاتی که نیازمند پاسخ های منفی هستند توضیحات غیرضرروی نیاورید.
 
 
مترجم: سید نادر موسوی

بیشتر بخوانید :
مدیریت استرس‌های شغلی
مشاغل خانگی پاره وقت
بهترین مشاغل
تحلیل یک پیشنهاد برای ایجاد اشتغال
ویژگی های کلی کار در عصر جدید