ورزش یکی از بهترین فعالیت ها برای کاهش استرس است.
 
چکیده : ورزش یک استراتژی موثر برای کاهش استرس است. علاوه بر این که به شما کمک می‌ کند وزن خود را کم کنید و احساس قوی ‌تر و سالم ‌تری داشته باشید، به سلامت ذهنی و احساسی شما نیز کمک شایانی می‌ کند. اگر آماده اید که استرس خود را از طریق ورزش کاهش دهید، شروع به تمرینات سبک اما پیوسته کنید و به یکباره تمرینات سنگین انجام ندهید. ورزش لذت بخش انجام دهید و سعی کنید آن را به یک فعالیت اجتماعی تبدیل کنید.

تعداد کلمات 552 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه 

 

بخش اول: فعالیت‌ های کاهنده ی استرس انجام دهید

1. فعالیت‌های فیزیکی که از آن لذت می برید را انتخاب کنید. اینکه  از فعالیت ‌های ورزشی که انتخاب می ‌کنید لذت ببرید، بسیار مهم است. افزایش لذت، استرس شما را کاهش می ‌دهد و ذهن شما را از چالش‌های زندگی دور می کند. اگر از در باشگاه لذت نمی برید، به سالن های ورزشی نروید. در عوض چیزی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد و یا دوست داشته باشید آن را یاد بگیرید. ورزش هایی مانند شنا کردن، سوارکاری، پیاده ‌روی، تای چی، کونگ فو و یا دوچرخه‌ سواری.
انجام ورزش مورد علاقه و یا رفتن به یک کلاس ورزشی لذتبخش، احساس آرامش شما را افزایش می ‌دهد.
یک چیز جدید را امتحان کنید: صخره نوردی، هنرهای رزمی و یا شمشیر بازی.
 
2. فعالیت های بیرون از منزل داشته باشید. اگر شرایط آب و هوا اجازه می ‌دهد، تمرین ‌های ورزشی خود را بیرون از خانه انجام دهید. پیاده‌ روی کنید، دوچرخه‌ سواری کنید یا کوه نوردی کنید، باغبانی را آغاز کنید یا اسب سواری کنید. در صورت امکان، زمانی را در نزدیکی یک دریاچه، رودخانه یا دریا صرف کنید؛ چون آب، تاثیرات مفیدی بر روح و روان انسان دارد. انجام فعالیت ‌های خارج از منزل می ‌تواند به بهبود روحیه ی شما و افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.
به دویدن یا دوچرخه‌ سواری در کنار ساحل بروید. همچنین می‌ توانید در جاشیه ی یک دریاچه یا رودخانه پیاده ‌روی کنید.
 
3. تمرینات ایروبیک را انجام دهید. ورزش هوازی منظم می ‌تواند به کاهش تنش، تثبیت حالت و بهبود خواب کمک کند. در حالی که ۳۰ دقیقه یا بیشتر ورزش کردن بهترین حالت ممکن است، حتی پنج دقیقه ورزش هوازی می‌ تواند به شما کمک کند با احساس اضطراب به خوبی مقابله کنید.
سعی کنید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش هوازی را سه‌ تا پنج روز در هفته انجام دهید.
سعی کنید پیاده‌ روی کنید، بدوید، شنا کنید، اسکی کنید، کوه نوردی کنید و ... .
فعالیت ‌های خود را متنوع کنید تا به شما کمک کند برنامه ی خود را جالب و لذت بخش نگه دارید.
 
4. فعالیت‌ هایی با شدت کم را امتحان کنید. اگر وزنه بلند کردن در سالن ورزشی به نظر توان زیادی می خواهد، فعالیت ‌هایی را پیدا کنید که به انرژی زیادی نیاز ندارند اما به شما در رفع استرس کمک می کند. به عنوان مثال، تای چی، یا فعالیت هایی مانند ایروبیک در آب و غیره.
تمریناتی با شدت کم را انجام دهید، به خصوص اگر تحرک کمی دارید. همچنین می ‌توانید دوچرخه‌ سواری، پیاده‌ روی و یا شنا کنید.
 
 ادامه دارد...

مترجم:
داود سرافراز
منبع: https://www.wikihow.com/Reduce-Stress-Through-Exercise
 

:بیشتر بخوانید 
چگونه از طریق ورزش، استرس خود را کاهش دهیم؟ (بخش دوم)
کاهش استرس با ورزش و تغذیه سالم 
ورزش و مدیریت استرس
تمرینات شل کننده (ورزشی) برای کاهش استرس