برای کم کردن اضطراب راه حل های مختلفی وجود دارد.
 
چکیده: استرس و اضطراب از حالاتی است که تقریباً تمام افراد، آن را در زندگی تجربه کرده اند. اما بیشتر افراد راه های مقابله با این اضطراب را بلد نیستند. ما را همراهی کنید تا به کمک این نوشتار بتوانید بر کاهش اضطراب خود مهارت پیدا کنید.

 تعداد کلمات 901 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
 

از کاهنده های اضطراب استفاده کنید

1. عمیق نفس بکشید. وقتی نگران می ‌شوید، تنفس شما تند می ‌شود، در نتیجه میزان اکسیژن مغز شما را کاهش می‌ دهد. این باعث می‌ شود که فکر کردن به طور واضح و داشتن استدلال منطقی مشکل تر باشد. یک لحظه صبر کنید و بر روی تنفس عمیق شکمی تمرکز کنید. به طول ۴ ثانیه دم بگیرید، ۴ ثانیه نفس را حبس کنید و سپس بازدمی به مدت ۴ ثانیه داشته باشید. انجام این کار برای ۱ تا ۲ دقیقه می تواند به آرام کردن اعصاب شما کمک کند. اگر مطمئن نیستید که تنفس شما شکمی است یا از قفسه ی سینه، دست‌ هایتان را روی شکم خود قرار دهید. باید احساس کنید که شکم تان با دم و بازدم شما بالا و پایین می رود.
 
2. کمی وقت بگذارید تا ورزش کنید. این که آیا اضطراب شما به تازگی اوج گرفته یا اینکه شما همیشه نگران بوده اید، فرقی نمی کند؛ ورزش کردن به بهبود وضعیت شما کمک می‌ کند. فعالیت فیزیکی اندورفین را آزاد می ‌کند که شادی را افزایش می ‌دهد و کورتیزول بدن را کاهش می ‌دهد. به محض اینکه احساس اضطراب شدید داشتید، ورزش و یا پیاده‌ روی کنید. علاوه بر اثر لحظه ای که دارد، ورزش منظم میزان اضطراب شما را در طول زمان کاهش می‌ دهد.
 
3. مدیتیشن انجام دهید و عبادت کنید. افکار خود را از عوامل استرس زا خالی کنید وحواس تان را بر روی چیزی آرام متمرکز کنید که اضطراب و ترس شما را کاهش دهد. زمانی که افکار مضطرب شروع به مزاحمت کردند، به افکار آرام برگردید و یک شعار مثبت را برای خودتان تکرار کنید و یا نماز بخوانید. اگر به راز و نیاز بپردازید و افکار مثبت خود را تقویت کنید، در نهایت نگرانی شما به خودی خود نابود خواهد شد.
 
4. رژیم غذایی سالم داشته باشید. اگر چه ممکن است احمقانه به نظر برسد که اضطراب خود را به آنچه که در صبحانه می ‌خورید، مرتبط کنید، اما غذاهایی که می‌ خورید، تاثیر بزرگی بر عملکرد ذهنی شما دارند. مطالعات نشان داده ‌اند که بین خوردن ناسالم و استرس و اضطراب بالا ارتباط معنی‌ داری وجود دارد. سعی کنید میوه‌ ها، سبزیجات و غلات کامل را در رژیم غذایی روزانه ی خود وارد کنید. امتحان کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه آلرژی‌ به هیچ غذایی ندارید که باعث تحریک اضطراب شما بشود.
 
5. مکمل منیزیم مصرف کنید. عملکرد منیزیم در بدن شما به گونه ای است که اثرات اضطراب و نگرانی ‌های دائم را کاهش می دهد. اگر کمبود منیزیم داشته باشید، ممکن است بیشتر از آن که باید، نگران باشید. یک مکمل منیزیم را از یک فروشگاه غذایی سالم و معتبر تهیه کنید و ببینید که آیا حال و هوای شما را بهبود می ‌دهد یا خیر.
 
6. یک درمان گیاهی را امتحان کنید. لازم نیست تنها بر داروهای حاوی مواد شیمیایی تکیه کنید تا نگرانی خود را تسکین دهید. به جای آن، می توانید یک درمان گیاهی و طبیعی را امتحان کنید. بسیاری از مطالعات علمی، ارتباط قوی بین کاهش اضطراب‌ و مکمل‌های گیاهی از ریشه ی سنبل ‌الطیب و بابونه را ثابت کرده ‌اند. قبل از رفتن به دنبال داروهای سنگین ‌تر، یکی از این مکمل ‌ها را امتحان کنید.
 
7. به یک روانپزشک مراجعه کنید. اگر اضطراب شما آنقدر قوی است که به نظر می ‌رسد نمی توانید بر آن غلبه کنید، هیچ خجالتی در رفتن نزد یک روانپزشک وجود ندارد. همانطور که از مراجعه به دکتر برای درمان خود ابایی ندارید، به همین ترتیب برای سلامت روحی و روانی خود نیز به یک روانشناس مراجعه کنید. اگر شما اضطراب مزمن و یا حملات عصبی را تجربه می ‌کنید، ممکن است با یک تشخیص روانی ساده توسط روانپزشک، به راحتی درمان شوید.

نکته ها :
از نوشیدنی ‌های حاوی کافئین بالا دوری کنید، چون سیستم عصبی شما را تحریک می ‌کنند و به جای آرامش، باعث ایجاد استرس بیشتری می ‌شوند.
قبل از مصرف قرص ‌های ضد استرس، داروهای ساده تر را امتحان کنید. شروع کردن آن ‌ها همیشه آسان است، اما متوقف کردن مصرف  آن، تقریبا غیر ممکن است.
شما می ‌توانید از روغن اسطوخودوس برای آرام کردن و تسکین اعصاب خود استفاده کنید. تنها یک قطره در نزدیکی شقیقه هایتان شگفتی می ‌آفریند.

هشدار ها :
حتی بهترین قرص ‌ها نیز پس از مشورت با پزشک باید مصرف شوند، به منظور "اجتناب از تداخل با دیگر داروها".
این راهکارها جایگزینی برای درمان ‌پزشکی نیستند، ممکن است در مشکلات خفیف به شما کمک کند. لطفا برای حملات عصبی شدید با پزشک خود مشورت کنید. فشار زیاد اضطراب و استرس می ‌تواند اثرات خطرناکی بر سیستم عصبی و فشار خون داشته باشد. اگر به موقع تحت درمان قرار نگیرید، اضطراب شما می‌ تواند منجر به مشکلات جدی، پریشانی در اجتماع و عدم اعتماد به نفس در مواجهه با وضعیت ‌های مختلف بشود.
اگر این پیشنهادها کمکی نمی ‌کنند و اضطراب فردی و اجتماعی شما کماکان وجود دارد، پس شاید دچار نوعی اختلال روانی هستید که نیازمند درمان پزشکی جدی است.
 
مترجم: داوود سرافراز
منبع : https://www.wikihow.com/Overcome-Anxiety
 

:بیشتر بخوانید 
 5 راهکار مقابله با استرس­ های زندگی
راه های کاهش استرس در زندگی
چگونه از اضطراب خود بکاهیم؟
تکنیک های کاهش اضطراب