با ورزش کردن عملکرد حافظه شناختی و زمانی خود را بهبود بخشید.
 
چکیده : با افزایش سن، ساختارهایی از مغز که عملکرد حافظه را پشتیبانی و توابع شناختی سطح بالا را پردازش می‌کنند، کاهش می‌یابند. ورزش کردن به جلوگیری از انقباض در ساختار مغز کمک می‌کند.

تعداد کلمات 584 /  تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

با ورزش کردن عملکرد حافظه خود را بهبود بخشید

 ورزش کنید و سطح توانایی‌های خود را افزایش دهید تا حافظه شناختی و حافظه زمانی شما بهبود یابد؛ چراکه ماده‌ای به نام نوروتروفیک که یک فاکتور مشتق شده از مغز است ارتقا خواهد یافت. درنهایت باید گفت ورزش کردن هوش و حواس شمارا به میزان زیادی افزایش می‌دهد.
تقریباً ۳۰ دقیقه پس از توقف ورزش روزانه، شما به حالت عادی بازمی‌گردید تا از آن زمان بهره ببرید. به‌محض این‌که بتوانید به‌طور منظم تمرینات خود را دنبال کنید یک پروژه دشوار از کار یا مطالعه برای امتحان خودتان در نظر گرفته و آن را انجام دهید.

حالا تمرین را شروع کنید؛ هرچه سن شما کمتر باشد بهتراست. ساختارهای درون مغز ما وظایف مختلفی را انجام می‌دهند و از طریق شبکه‌های پیچیده ارتباط برقرار می‌کنند تا مهارت‌های تفکر و حافظه‌مان را پایدار نگه‌دارند و کمک کنند تا مشکلات، بحران‌ها، پردازش و سازمان‌دهی اطلاعات ورودی، احساسات و واکنش ما به وضعیت‌های بشمار، کنترل شوند.
وقتی‌که ساختارها در مغز حجم خود را از دست می‌دهند، یا شروع به کوچک شدن می‌کنند، عملکرد مغز ما نیز همراه با قسمت‌هایی از مغز کاهش می‌یابد. ورزش کردن به جلوگیری از انقباض در ساختار مغز کمک می‌کند.
قسمت به‌اصطلاح پیش مغز و هیپوکامپ ساختار مغز که عملکرد حافظه را پشتیبانی می‌کند و توابع شناختی سطح بالا را پردازش می‌کنند، هرساله برای افرادی که بیش از 55 سال سن دارند، در حدود 1 تا 2 درصد کاهش می‌یابند.

تحقیقات انجام‌شده در سال ۲۰۱۰ که اولین مدرک مستند شده است نشان می‌دهد که ورزش در اوایل زندگی به جلوگیری از انقباض مغز در سال­ های بعد کمک می‌کند و ریسک کاهش شناختی را کاهش می‌دهد.
بلند شوید و حرکت کنید. جامعه علمی هنوز در تلاش است تا بهترین تمرین‌ها را برای انجام این کار تعیین کند و مدتی این کار را انجام دهد تا بیشترین پیشرفت در عملکرد مغز را فراهم کند. درحالی‌که این پرسش بی‌پاسخ‌مانده است، اما برخی چیزها روشن‌شده‌اند.
حرکات کششی ماهیچه‌ها، کار کمترین کاری است که برای بهبود عملکرد مغز می‌توان انجام داد.
هر کاری که می‌کنید لازم است خود را ملزم به ملزم به تداوم آن کارکنید.
مثلاً همان پیاده‌روی بر روی تردمیل و یا سوار بر یک دوچرخه ثابت، به‌صورت مداوم و با برنامه‌ریزی مناسب.
این نوع ورزش‌های هوازی نه‌تنها به حفظ توانایی‌های مغز کمک می‌کند بلکه می‌تواند به بازیابی توانایی‌های شما نیز کمک کند که ممکن است در حال محو شدن باشند. حتی زمانی که فرآیند سالخوردگی، شرایط پزشکی و حتی آسیب مغزی، بر ضد شما کار می‌کند، ورزش کردن روش اثبات‌شده شما برای مبارزه است.
پس بلند شوید و حرکت کنید. پیاده‌روی با استفاده از تردمیل یا مسیر حساب‌شده و بی‌خطر، سواری بر روی یک دوچرخه ثابت و یا یک دوچرخه متحرک درصورتی‌که ایمنی رعایت شده باشد و حتی در ورزش‌های رقابتی مانند تنیس، والیبال و غیره، همه و همه در برای آنچه گفته شد مناسب است.
ورزش‌های رقابتی مانند تنیس، ممکن است سود بیشتری برای شما داشته باشد، چراکه مناطق دیگر مغز نیز درگیر می‌شوند که شامل اجتماعی شدن، حل مسئله، واکنش فضای بصری، پیش‌بینی و زمان واکنش است.


منبع : https://www.wikihow.com/Exercise-Your-Brain-for-Better-Thinking-Skills
مترجم: حمید سرافراز

بیشتر بخوانید:
9 ورزش ضداسترس
با این تمرینات تمرکز خود را بالا ببرید
چگونه از طریق ورزش، استرس خود را کاهش دهیم؟ (بخش اول)
چگونه از طریق ورزش، استرس خود را کاهش دهیم؟ (بخش دوم)