شهوت جنسی مردان توفنده و سرکش و کنش جنسی آنان حریصانه است. 
چکیده: به طور معمول مردان خود را مظهر قدرت و بی نیازی و منبع تأمین آسایش می دانند، اما آنان نیز نیازهایی دارند که برخی از طبع مردانه آنها، یعنی از ابعاد جنسیتی، و برخی نیز از تمایلات و خواسته های جنسی آنها برمی خیزد. از جمله این نیازها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد.

تعداد کلمات 635 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه


کشش قوی و تنوع خواهی جنسی

اگر زن به محبت و ارتباط نیاز دارد، پیش از او، مرد نیازمند آمیزش جنسی است. مردان، هم از لحاظ زیستی و فیزیولوژیکی و هم از لحاظ روانی، انگیزه و تمایل بالایی برای آمیزش جنسی دارند و به سرعت به سمت روابط جنسی کشیده می شوند. یکی از دغدغه های فکری و گفت و گوها و شوخی های معمول مردان، مسائل جنسی است. همین امر باعث می شود همواره از نظر جنسی پراشتها باشند. این آمادگی های جسمی و روانی و شرایط محیطی باعث می شود که آنها زود به زود و با فراوانی بیشتری مطالبه جنسی داشته باشند. مردان به مراتب از این جهت آسیب پذیرند و اگر از سوی همسرشان تأمین نشوند، زندگی زناشویی آنها به خطر می افتد.

شهوت جنسی توفنده

شهوت جنسی مردان توفنده و سرکش، و کنش جنسی آنان حریصانه، تکانشی[1] و تهاجمی است و در صورت تحریک و برانگیختگی، در ارضای جنسی خود تعجیل می کنند. آنان در برابر وسوسه، مقاومت[2] و توان منع و بارداری[3] کمتری دارند و در به تاخیر انداختن کامرواسازی[4] دچار چالش می شوند و انتظار کشیدن و شکیبایی و بردباری نشان دادن در برابر شهوت برانگیخته، دشوار است. این امور سبب می شود که در خودمهارگری تحت فشار باشند و در زمینه کام گیری بی تابی و بی پروایی به خرج دهند.

برانگیختگی دیداری

برانگیختگی بصری (دیداری)، نقش مهمی در تهییج جنسی مردان ایفا می کند. آنان وقتی صحنه های محرکانه ای از زنان را می بینند، به سرعت برانگیخته می شوند و در بیشتر مواقع، نعوظ و آمادگی رابطه جنسی پیدا می کنند. آنچه در مردان به چشم می آید، پراشتهایی جنسی است. خیال پردازی و رویاپردازی جنسی، و خودبرانگیزی و میل نمایی، عطش جنسی مردان را بیش از پیش می کند.
نیازهای جنسی مردان، گوناگون و متنوع اند. این نیازها، چه به صورت واقعی و ذاتی باشد و چه کاذب و بر اثر پرکاری جنسی، از لحاظ روانشناختی در فرد تنش درونی و احساس نیاز به ارضا را ایجاد می کند. تحریک پذیری، کنش جنسی و لذت جویی در مردان، به شکل های مختلف دیداری، لمسی (تماس فیزیکی) و آمیزش جنسی صورت می گیرد. به عبارت دیگر، آنان گاهی با نگاه کردن و تماشای اندام و زیبایی های همسرشان تحریک می شوند و به لذت می رسند؛ گاه با نزدیکی های جسمی، تماس های بدنی، هم آغوشی ها، داشتن ملاعبه و شوخی های جنسی برانگیخته می شوند و لذت می برند و گاهی نیز مدل های مختلفی از رابطه جنسی و آمیزش را می آزمایند. نیازها و کنش های جنسی مردانه همراه با ریسک پذیری، هیجان خواهی و تنوع طلبی است و بیشتر، از رفتارهای جنسی پرتحرک و خشونت آمیز استفاده می کنند.
به هر حال، مردان بسیار بیشتر از زنان، متقاضی روابط جنسی اند. یکی از نشانه های علاقه شدیدتر مردان به رابطه جنسی، در مطالعاتی مشخص میشود که در آنها از افراد پرسیدند: چند وقت یک بار به روابط جنسی فکر می کنند. مردان به طور متوسط گفتند: سه تا پنج بار در روز؛ درحالی که زنان اظهار داشتند که چند بار در هفته با چندبار در ماه.[5] شاید به همین دلیل است که در آموزه های اسلامی از زنان بیشتر خواسته شده است که به نیازهای شوهرشان توجه کنند و خود را همواره عرضه نمایند و به گونه ای در اختیار آنان قرار دهند که بتوانند به راحتی به کامیابی برسند.
 
 
[1] . رفتارهای تکانی، به معنای درخواست های نفسانی فوری، عبارت است از برانگیختگی ها و کشاننده های ناگهانی و تسریع شونده برای کامرواسازی و انگیزه های آن برای عمل کردن، که سریع برانگیخته می شوند و آگاهی در آن وجود ندارد یا کمرنگ است (ر.ک: نصراله پورافکاری، فرهنگ جامع روان شناسی و روان پزشکی، ج 1، ذیل واژه impulse)
[2] . . temptation
[3] . suppression, inhibition
[4] . delay gratification
[5] . استوان ای. رودز، تفاوت های جنسیتی را جدی بگیریم، ترجمه معصومه محمدی، ص۸۰.
 
منبع: کتاب «سلامت و اختلال جنسی همسران» (رویکرد اسلامی و روان شناختی) 
نویسنده: مسعود نورعلیزاده میانجی
 

بیشتر بخوانید :
توجه به تفاوت های زن و مرد
راجع به مردان و روابط جنسی چه می‌دانید
روابط جنسی در روابط زناشویی
مشکل جنسی یک‌پنجم زنان