مصرف زعفران چه بصورت دمکرده و یا شربت می تواند تاثیر بسزائی در تقویت قدرت جسمانی مردان و زنان داشته باشد.
 

ماسک شیر و زعفران

ماسک شیر و زعفران برای جوان سازی پوست بسیار معروف است کافی است یک قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق چای خوری زعفران مخلوط کنید دو قطره روغن گل شمعدانی هم اضافه کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورت بگذارید بماند برای اینکه مواد از روی پوست نریزد اسفنج را به پوست خود با ضربه های آهسته بزنید تا آبش را بگیرد. بعد اسفنج را خیس کرده و مواد را بعد از نیم ساعت از صورت پاک کنید با آب ولرم شستشو دهید سعی نکنید که با مالاندن ماسک روی صورت زردی آن را بگیرید بعد از 2 ساعت خودش پاک می شود اگر عجله دارید با ترکیب ماست و جو پرک پوست را ماساژ دهید تا پوست سفید شود.

زنان هندی برای حفظ جوانی شان از ماسک ماست و زعفران استفاده می کنند. آنها معتقدند، ترکیب ماست پرچرب و پودر زعفران به پوست آنها شادابی، جوانی و نشاط هدیه می کند. آنها هر روز عصر یا یک روز در میان یک کاسه کوچک از ماست را با سرقاشق چای خوری زعفران مخلوط می کنند و آن را به مدت نیم ساعت روی صورت شان ماسک می کنند. درمانگران مکتب طب آیورودا بر این باورند که زعفران خاصیت ضد چروک دارد و استفاده مداوم از آن چهره را جوان و شاداب نگاه می دارد.
 
برای از بین بردن جای جوش صورت هم ماسک زعفران بسیار مفید است.
یک قاشق چایخوری زعفران
یک قاشق غذاخوری ماست و یا خامه ترش
یک قاشق چایخوری عسل
3تا 4 قطره روغن یلانگ یلانگ(اختیاری)
 
ترکیب را خوب مخلوط کنید و روی پوست صورت وگردن خود بمالید اگر نمی خواهید دستان تان رنگ بگیرد از فرچه نرم استفاده کنید. به مدت نیم ساعت بگذارید بماند. بعد از نیم ساعت با یک اسفنج و یا ابر آرایشی مواد را از روی صورت پاک کنید و با آب ولرم صورت را بشویید. مانند ماسک قبل نگران زردی نباشید و اگر عجله دارید با جو پرک و ماست لایه برداری کنید.
 

خواص ضد افسردگی زعفران

محققان ایرانی همچنین دریافتند شصت درصد از گروهی که مکمل غذایی زعفران مصرف کرده بودند از بهبود افسردگی خبر دادند این میزان در گروه دیگر یک نفر بود. وی طول مدت انجام این تحقیق را حدود شش ماه ذکر کرد و در مورد نحوه انجام این تحقیق گفت: در مرحله اول موش ها در یک محفظه شیشه ای حاوی آب نگهداری شدند.
 

فواید زعفران برای افسردگی

حیوان در این شرایط برای روی آب نگه داشتن خود شروع به شناکردن کرد و پس از مدتی ناامید شده و برای جلوگیری از غرق شدن خود هیچگونه حرکتی نکرد.محققان به هنگام افسردگی و ناامیدی موش، داروی زعفران را به حیوان تزریق کردند و در نتیجه میزان حرکت موش بیشتر شد. پژوهشگران با انجام اندازه گیری های دقیق اثرات ضدافسردگی زعفران را مشخص کردند.وی با اشاره به استقبال محققان خارجی از نتایج این تحقیق، بر لزوم انجام آزمایش مشابه در مورد اثرات زعفران و مواد موثر آن که شامل کروسین(رنگ زعفران) و سافرانال( عطر و طعم زعفران) است، بر روی انسان تاکید کرد. این محقق با اشاره به اینکه افسردگی یکی از بیماری های شایع در ایران بویژه در بین زنان می باشد، افزود: طبق نتایج این تحقیق استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یک فنجان چای زعفران برای تمدد اعصاب به مردم توصیه می شود.
 

خواص زعفران برای بهبود ام اس

محققان اعلام کردند این بررسی نقش زعفران در بهبود افسردگی و نیز بیماری پی ام اس را اثبات می کند. با این حال اعلام شده است این بررسی در زمینه نقش زعفران در درمان پی ام اس مقدماتی است و برای تایید این یافته ها باید تحقیقات گسترده تر و طولانی تری صورت گیرد.

به گزارش سایت اینترنتی ایمپوروو ام .اس واکینگ، آنها می گویند: ما در زعفران ماده ای موسوم به «کروسین» را شناسایی کرده ایم که از سلول های مغزی در محیط کشت آزمایشگاهی و سایر مدل های مبتلا به ام اس، محافظت می کند. این ماده در واقع از آسیب دیدن سلول هایی که غلاف میلین را در مغز تولید می کنند، جلوگیری می نماید. میلین لایه ای است که مانند عایقی محافظ در اطراف نورون ها (سلول های مغزی) عمل می کند. بر اساس یافته های محققان، مصرف زعفران که حاوی کروسین است، می تواند تورم و فشار سلولی را که منجر به از بین رفتن عایق و تصلب شرائین در مغز می شود را تا حد زیادی کاهش دهد.

ماده درمانگر زعفران که کروسین نام دارد در حفاظت از سلول های مغزی نقش دارد و مانع آسیب به سلول های مغزی می شود که چربی تولید می کنند. چربی تولیدی در سلول های مغز، همانند عایق و روکش در اطراف اعصاب مغز عمل می کند. در بیماری ام اس، به دلیل تورم سلول های مغزی این عایق محافظتی از بین می رود. قرص کروسینا با منشاء زعفران به همت دکتر سید احمد مهاجری عضو هیات علمی گروه فارماکودینامی و سم شناسی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب شرکت دانش بنیان «پویش داروی سینا» طراحی و ساخته شده و پس از طی مراحل تایید و تست های بالینی و آزمایشگاهی به مرحله تولید رسیده است . در مرحله نخست 20 هزار قرص کروسینا در سطح داروخانه های مشهد توزیع شده است.

عضو هیات علمی گروه فارماکودینامی و سم شناسی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کروسین بعنوان یک دکتر سید احمد مهاجری در خصوص این داروی منحصر به فرد گفت: قرص کروسینا حاوی ماده موثره کروسین (crocin) ، مهمترین جزء فعال در زعفران است که برای اولین بار تولید شده و مطالعات بالینی مختلف که در گذشته و حال بر روی زعفران و کروسین انجام شده خواص درمانی متعددی را برای این دارو به اثبات رسانده است.
 

خواص زعفران برای مردان

دم کرده زعفران دارای اثر درمانی جنسی برای مردان بوده و این خواص به صورت علمی اثبات گردیده است.
 

زعفران و تقویت قوای جنسی

مصرف زعفران تاثیر بسزائی بر تقویت و ناتوانی های جنسی در مردان و زنان دارد. مصرف زعفران چه بصورت دمکرده و یا شربت می تواند تاثیر بسزائی در تقویت قدرت جسمانی مردان و زنان داشته باشد. مصرف زعفران بعنوان یک گیاه سرشار از خواص می تواند بسیار ایمن تر از مصرف داروهای شیمیایی افزایش قدرت جنسی باشد. البته باید به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه  زعفران می تواند همراه با مضراتی برای سلامت فرد باشد. به همین منظور مصرف به اندازه و منظم زعفران می تواند کمک کننده باشد.
  • نکات مطلب تقویت قوای جنسی با مصرف زعفران و جینسینگ
  • زندگی جنسی خود را می توانید به کمک مصرف ادویه های سالم همچون فلفل و زعفران ارتقاء بخشید.
  • جینسنگ و زعفران عملکرد جنسی شما را ارتقا می دهند.
  • جینسینگ توانایی ارتقای سطوح انرژی و سرعت متابولیسم افراد را دارد.
  • مصرف زعفران تاثیر بسزائی بر تقویت و ناتوانیهای جنسی در مردان و زنان دراد
  • مصرف به اندازه و منظم زعفران می تواند در بهبود قوای جنسی کمک کننده باش

ادامه دارد...

منبع: سایت نمناک