تخمه‌ی کدو تنبل، دانه‌های کنجد و تخمه‌ی آفتابگردان، تنقلاتی عالی هستند – آنها سرشار از اسید‌های چرب ضروری و لازم برای عملکرد مغز هستند.
 

مقدمه

درمان آلزایمر یکی از موضوعاتی است که افراد در دنیای فعلی مدام در پی روش های نوین و گاهی هم خانگی و طبیعی برای آن هستند. بروز بیماری آلزایمر (AD) بدترین کابوس هر آدمی است. به طور کلی، یک بیماری یا بر عملکرد فیزیکی فرد تاثیر منفی خواهد گذاشت و یا بر عملکرد ذهنی او. AD هم بر ذهن و هم بر جسم فرد، تاثیر منفی می‌گذارد. این بیماری به آرامی و به طور پیوسته حافظه، تفکر منطقی و زبان را از بین می‌برد. طریقه‌ی انجام کارهای ساده – برای مثال، چگونگی غذا خوردن یا شانه کردن موها- فراموش می‌شوند، و هنگامی که AD توسعه می‌یابد، دیگر هیچ چیز مثل قبل نخواهد شد.
 

درمان آلزایمر

 نام این بیماری از نام دکتر آلویز آلزایمر، یک پزشک آلمانی گرفته‌ شده‌است که طی یک کالبد شکافی در سال ۱۹۰۶، تغییرات فیزیکی مغز یک زن را که از یک بیماری روحی عجیب و غریب رنج می‌برد، کشف کرد. دکتر آلزایمر در مغز او لکه‌ها و پیچیدگی‌هایی را پیدا کرد، نشانه‌هایی که درحال‌حاضر به عنوان نشانه‌های بیماری آلزایمر شناخته می‌شوند. اگرچه هیچ راهی برای از بین بردن بیماری آلزایمر وجود ندارد، اما درمان‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند از بروز آن جلوگیری کنند. همچنین روش‌هایی وجود دارند برای کمک به قربانیان AD و پرستاران آنها که باید با اثرات آن مقابله کنند.
 

 آلزایمر یک بیماری پیش‌رونده

AD یکی از گروهی از اختلالات مغزی به نام دمانس (زوال عقل) است که سندرم‌های تباهی‌زا و پیش‌رونده‌ی مغزی هستند که بر حافظه، تفکر، رفتار و احساسات فرد تاثیر می‌گذارند. بیماری آلزایمر شایع‌ترین علت زوال عقل است. بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از موارد ابتلا به زوال عقل می‌توانند به AD مربوط باشد.
  
علائم اولیه‌ی بیماری آلزایمر عبارتند از مشکل یادآوری اسامی، مکان‌ها یا چهره‌ها؛ و مشکل در یادآوری چیزهایی که به تازگی اتفاق افتاده است. تغییرات شخصیتی و سردرگمی (مثلا در هنگام رانندگی یا شمردن پول) نیز از علائم اولیه هستند. در نهایت، فراموشی خفیف به بروز مشکل در درک مفاهیم، صحبت، خواندن و نوشتن منتج می‌شود. و تجزیه‌ی فیزیکی نیز رخ می‌دهد، تا حدی به این دلیل که وظایفی مانند غذا خوردن و نوشیدن به سادگی فراموش شده یا بسیار دشوار می‌شوند.
 
هرچند که هنوز علت بروز AD را نمی‌دانیم، اما می‌دانیم که فاکتورهای مرتبط با رژیم غذایی و فاکتورهای محیطی وجود دارند. یک ویروس مخفی که سال‌ها به حالت غیر فعال وجود دارد نیز درست مانند عوامل ارثی، به عنوان یک علت احتمالی مورد بررسی قرار گرفته‌است. آلومینیوم به عنوان یک علت تاثیرگذار مطرح شده‌است، اما هنوز در مورد آن اتفاق نظری وجود ندارد. با این حال، بیشتر محققان معتقدند که اگر آلومینیوم نقش مهمی در توسعه‌ی AD داشته باشد، این تاثیر بسیار جزئی است.
 
اگر چه هنوز درمانی برای AD وجود ندارد، اما تصور وجود یک درمان برای این بیماری به اندازه‌ی ده سال پیش، دور از ذهن نیست. پژوهش‌ها راه‌هایی را کشف کرده‌اند که می‌توانند سبب کاهش علائم و آهسته شدن پیشرفت این بیماری شوند و به افرادی که از AD رنج می‌برند، نیز کمک کنند به ویژه در رابطه با موضوع بهداشت، که می‌تواند در هنگام پیشرفت AD به یک مشکل جدی برای فرد مبتلا تبدیل شود و حتی مراقبت‌های شخصی دشوار شود. و خبر خوب این است که بسیاری از این روش‌های درمانی و کمک‌ها را می‌توانید در آشپزخانه‌تان پیدا کنید.
 
برای یاد گرفتن برخی از نمونه‌های داروهای خانگی که ممکن است به جلوگیری از بروز بیماری آلزایمر و کاهش روند توسعه‌ی آن کمک کنند، ادامه‌ی مطلب را بخوانید. درمان های خانگی که در ادامه می‌بینید، به شما در جلوگیری از برخی از علل مشکوک بیماری آلزایمر کمک خواهند کرد و می‌توانید به آسانی آنها را بخشی از برنامه‌ی زندگی خود قرار بدهید.
 

راهکارهایی برای درمان آلزایمر


۱. جوش شیرین
یک درمان خانگی عالی! می‌توانید مخلوطی از جوش شیرین و پودر نمک را جایگزین خمیردندان خریداری شده از فروشگاه کنید. این ترکیب آلومینیوم موجود در بسیاری از خمیر دندان‌های تجاری را ندارد. برای آماده کردن آن، سنگ نمک را در یک دستکاه آسیاب یا هاون پودر کنید تا بافتی مانند دانه‌های شن پیدا کند. نمک خرد شده را با جوش شیرین به نسبت یک به دو ترکیب کنید؛ سپس یک مسواک تمیز را به ترکیب حاصل بزنید و دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید. پودر را در یک ظرف دردار در حمام نگهداری کنید. 

۲. مکمل‌های غذایی
این نوشیدنی‌های حاضر و آماده برای نوشیدن سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

۳. دانه‌ها
تخمه‌ی کدو تنبل، دانه‌های کنجد و تخمه‌ی آفتابگردان، تنقلاتی عالی هستند – آنها سرشار از اسید‌های چرب ضروری و لازم برای عملکرد مغز هستند.

۴. روغن کنجد
آیورودا، یک سیستم جامع پزشکی متعلق به هند، مزایای روغن کنجد را تحسین می‌کند. افسردگی همراه با AD ممکن است با چکاندن روغن کنجد گرم شده در بینی بهبود بیابد – باید روزی دو بار و هر بار در حدود ۳ قطره در هر سوراخ بینی، ریخته شود – یا روغن کنجد کمی گرم شده در بالای سر و کف پاها مالش داده شود.
۵. سرکه
سرکه، می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. وقتی که بیماران AD مبتلا به بی‌اختیاری می‌شوند، سرکه می‌تواند به بهداشت آنها کمک کند. سطح ناحیه تناسلی را به طور کامل با ترکیب سرکه و آب به نسبت مساوی تمیز کنید. برای تهیه‌ی یک دئودورانت خانگی (بسیاری از مارک‌های که خریداری می‌کنید حاوی آلومینیوم هستند)، مقادیر مساوی آب و سرکه را ترکیب کنید. به آرامی آن را زیر بغل استعمال کنید، این ترکیب جلوی عرق کردن فرد را نمی‌گیرد، اما بو را کنترل می‌کند. سرکه سیب می‌تواند به کاهش خارش پوست کمک کند. ۲۴۰ میلی‌لیتر سرکه سیب را به یک وان حمام آب گرم اضافه کنید. حداقل ۱۵ دقیقه در این آب دراز بکشید. 

۶. جوانه گندم یا پودر شیر.
برای دریافت پروتئین بیش‌تر این دو را به غذاهای‌تان اضافه کنید.
 
ادامه دارد...
 
منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده