عملکرد صحیح اندام های جنسی، خصوصاً در مردان وابسته به عملکرد صحیح جریان خون است.
 

مقدمه

بسیاری از مردان به دنبال روش هایی برای بهبود عملکرد جنسی خود هستند. این امر هم می تواند شامل حل نمودن مشکلات جنسی باشد و هم ممکن است در حال حاضر مشکل خاصی نباشد اما فرد بخواهد عملکرد جنسی خود را بهبود بخشیده و زندگی شادتری را در کنار همسرش داشته تجربه نماید.
 
در بازار دارویی و حتی مغازه های محلی، قرص ها و محصولات متنوعی برای این منظور تولید شده است که اثربخشی بسیاری از آن ها مورد تردید بوده و بیشتر برای مقاصد تجاری تولید می شوند. اما روش های ساده و بی دردسر زیادی وجود دارد که با کمک آن ها می توانید عملکرد جنسی خود را تا حدود زیادی ارتقاء بخشیده و رضایت جنسی خود و همسرتان را افزایش دهید.
 
این نکته را همیشه در ذهن خود داشته باشید که عملکرد صحیح اندام های جنسی، خصوصاً در مردان وابسته به عملکرد صحیح جریان خون است، پس در مرحلۀ اول باید مطمئن شوید سیستم گردش خون و قلب و عروق شما به درستی انجام وظیفه می کنند. بنابراین هر آنچه برای قلبتان مفید است بر سلامت جنسی شما تأثیر مثبت داشته و از سویی هر آنچه سیستم گردش خون و قلب شما را دچار مشکل نماید، بر عملکرد جنسی شما تأثیر منفی خواهد داشت.
 
برای اینکه بتوانید عملکرد جنسی خود را تا حدود زیادی بهبود ببخشید، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید و البته پس از خواندن بکوشید به هر آنچه خوانده اید با دقت عمل کنید.
 
 

1. فعال بمانید

یکی از بهترین روش ها برای بهبود وضعیت سلامت بدنی انجام ورزش های کاردیو است. فعالیت جنسی به خودی خود ضربان قلب انسان را بالا می برد اما این کافی نیست و برای بهبود عملکرد جنسی لازم است به صورت منظم و مستمر ورزش کنید.
 
با 30 دقیقه ورزش روزانه متوجه تأثیرات شگفت انگیز آن بر میل و عملکرد جنسی تان خواهید شد. دویدن و شنا کردن به شکلی که ضربان قلبتان افزایش یافته و عرق کنید، بسیار مفید خواهند بود.
 

2. این سبزیجات و میوه ها را میل کنید

 برخی از مواد غذایی قادرند وضعیت گردش خون در بدنتان را بهبود بخشند. برخی از آن ها عبارتند از:
 
سیر و پیاز: سیر و پیاز ممکن است بوی خوبی نداشته باشند و بسیاری از افراد به خاطر همین از مصرفشان خودداری کنند، اما خوب است بدانید مصرف این دو مادۀ غذایی می تواند گردش خونتان را به شدت بهبود بخشد.
 
موز: این میوۀ سرشار از پتاسیم می تواند فشار خون شما را پایین بیاورد که همین پایین آمدن فشار نقشی مهم بر سلامت اندام های جنسی و در نتیجه بهبود عملکرد جنسی خواهد داشت.  
  
فلفل: تمام غذاهای ادویه ای می توانند با کاهش پرفشاری خون و التهابات، جریان خون را بهبود بخشند.
 

3. این غذاها و گوشت ها را میل کنید

در ادامه به برخی موادغذاهایی اشاره می کنیم که می توانند تأثیری مثبت بر سیستم گردش خونتان داشته باشند:
 
اسیدهای چرب امگا 3: این نوع روغن ها می توانند جریان خود شما را افزایش دهند. اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی سالمون، ماهی تن، آواکادو و روغن زیتون یافت می شوند.
 
ویتامین ب1: این نوع ویتامین موجب می شد انتقال پیام در سیستم عصبی با سرعت بیشتری انجام شود، این افزایش سرعت شامل پیام های ارسال شده از مغز به دستگاه تناسلی نیز می شود. ویتامین ب1 در مواد غذاهایی ای مانند بادام زمینی و لوبیا قرمز یافت می شود.
 
انواع تخم مرغ: انواع تخم پرندگان سرشار از انواع ویتامین ب بوده و می توانند به توازن هورمونی بدن کمک کنند. همچنین مصرف تخم پرندگان می تواند استرس را کاهش داده و در نتیجه بسیاری از مشکلات جنسی مردان از جمله مشکل نعوظ را حل کند.
 

4. استرس خود را کاهش دهید

استرس می تواند از جنبه های مختلف به سلامت فرد آسیب برساند و این آسیب شامل کاهش میل جنسی نیز خواهد شد.

استرس می تواند ضربان قلب را به شیوه ای نامظلوب بالا برده و فشار خون را افزایش دهد. هر دوی این موارد می توانند به شدت بر میل و عملکرد جنسی فرد تأثیر منفی داشته باشند.  
 
همچنین استرس می تواند مشکل نعوظ و رسیدن فرد به ارگاسم را به همراه داشته باشد.
 
یکی از بهترین روش های کنترل و کاهش استرس و همچنین حفظ سلامت عمومی بدن، ورزش کردن است. همچنین اگر بتوانید در مورد استرستان با همسر خود صحبت کنید، هم استرستان کم تر خواهد شد و هم ارتباط میان شما و همسرتان تقویت می گردد.
 
همچنین استرس زیاد می تواند شما را به سمت برخی اعتیادها مانند اعتیاد به سیگار و مواد مخدر سوق دهد و در نتیجه عملکرد جنسی تان آسیب ببیند.
 

5. عادات بد را ترک کنید

هر گونه اعتیاد به سیگار، الکل و مواد مخدر می تواند به شدت بر عملکرد جنسی شما اثر منفی و نامطلوب بگذارد.

یکی از عوامل مهم و اصلی در درمان انواع ناتوانی جنسی و بهبود عملکرد آن، ترک سیگار است. بهتر است این عادت بد و آسیب زا را با عاداتی مفید همچون ورزش کردن و خوب خوردن جایگزین کنید تا علاوه بر حفظ سلامت عمومی بدن، عملکرد جنسی تان نیز بهبود یابد.
 

6. آفتاب بگیرید

آفتاب گرفتن می تواند تولید هورمون ملاتونین را کاهش دهد. این هورمون به ما کمک می کند تا بهتر بخوابیم، اما از سویی ترشح زیاد آن می تواند میل جنسی مان را کم کند. کاهش هورمون ملاتونین به معنی افزایش میل جنسی است.
سعی کنید در طول روز بیرون رفته و اجازه دهید آفتاب بر پوستتان بتابد. این کار را خصوصاً در فصل زمستان بیشتر انجام دهید، زیرا سطح هورمون ملاتونین در این فصل افزایش می یابد. چند روز به صورت مداوم آفتاب بگیرید تا تأثیر آن بر عملکرد جنسی تان را مشاهده کنید.
 

7. به همسر خود توجه کنید

رابطۀ جنسی جاده ای یک طرفه نیست. توجه خاص به میل و نیازهای همسرتان می تواند رابطۀ جنسی را برای شما و همسرتان بسیار لذت بخش تر نماید. ممکن است همسر شما دوست داشته باشد زمان رابطه کم تر یا بیشتر باشد و یا به شکل و شیوه ای خاص انجام شود. سعی کنید برای حرف زدن در مورد نیازها و خواسته های خود و شنیدن نیازهای همسرتان، رابطه ای لذت بخش تر را شکل دهید.
 
 

8. در صورت نیاز کمک بخواهید

اگر مشکل نعوظ دارید، دچار بیماری پیرونی هستید و یا به دیگر اختلالات جنسی مبتلا هستید، بهتر است دست به کار شده و به سراغ متخصص بروید. سعی کنید خجالت نکشیده و همه چیز را با جزئیات برای پزشک خود مطرح نمایید.

منبع: هلث لاین