انار به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند.
 

آشنایی با میوه ضد سرطان


۱. سیب
سیب ماده ای به نام “ایزوفلاوین” دارد که در آزمایش ها نشان داده شده تغییرات بدخیم در سلول ها را متوقف می کند و جلوی تأثیر مواد عامل سرطان را سد می کند.
 
۲. توت گوجی
این میوه ضد سرطان یک منبع آنتی اکسیدان قوی می باشد و در مقابل سرطان های روده بزرگ و مری از بدن محافظت می کند.
 
۳. بلوبری
بلوبری از خانواده انگور و توت فرنگی است. آنتی اکسیدان‌ها و آنتوسیانین‌های موجود در این توت آبی رنگ مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی در بدن می‌شوند. بلوبری کلسترول را کاهش می‌دهد و از خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.
 
۴. ترگیل (منگوستین)
منگوستین میوه‌ای شبیه بادمجان دلمه‌ای اما در اندازه کوچکتر است. پوست آن هم رنگ بادمجان اما کمی سفت است. منگوستین (Mangosteen) یا ترگیل یک میوه گرمسیری است که به عنوان یکی از میوه‌های بسیار خوش طعم جهان شهرت دارد و عنوان ” ملکه میوه ها ” را به خود اختصاص داده است . منگوستین (ترگیل) خواص جادویی خود را مدیون مقدار بالایی از گزانتون‌هاست و گفته می‌شود میزان گزانتون‌ها در این میوه بیش از مقدار آن در هر خوراکی‌ دیگری می‌باشد. گزانتون یک ترکیب طبیعی ضد سرطان است.
 
۵. انگور
توت فرنگی، تمشک، انگور  حاوی اسیدی هستند که از قرار معلوم در آزمایشات انجام شده، این اسید برخی از مواد سرطان زای خطرناک موجود در دود سیگار را خنثی کرده است.
 
۶. ساپادیل
میوه ساپادیل نیروی شگفت انگیزی در از بین بردن سلول های سرطانی دارد که حتی اثربخشی آن از شیمی درمانی هم بیشتر است. ساپادیل دارای پوست تیغ دار و گوشت متراکم سفید است؛ به آن گراویولا و سرسُپ هم می گویند. این میوه در آفریقا، آمریکای جنوبی و جنوب شرقی آسیا به وفور یافت می شود و مزه آنچیزی بین توت فرنگی و آناناس است و طعم ترش و تلخی دارد. محتوای سفید ساپادیل در تولید شکلات، نوشیدنی ها و طعم دهنده های خوراکی استفاده می شود و برگ آن نیز در طب سنّتی کاربردهای فراوانی دارد.
 
۷. میوه اژدها
میوه اژدها حاوی انواع گوناگون از آنتی اکسیدان هاست. این مواد از سلول ها در برابر مولکول های ناپایدار موسوم به رادیکال های آزاد محافظت می کنند و در مقابله با بیماری های قلبی و مربوط به سن و همچنین سرطان نقش مهمی دارند. مطالعه روی حیوانات نشان داده که میوه اژدها می تواند برای شرایط گوناگون سلامتی مفید واقع شود. یکی از دلایلش نیز وجود مقادیر زیاد از ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان در این میوه است.
 
۸. توت هندی
توت دارای ماده ای به نام “آنتوسیانین” ( anthocyanin ) است. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و در مقابل سرطان های روده بزرگ و مری از بدن محافظت می کند.
 
۹. توت فرنگی
توت فرنگی، تمشک، انگور  حاوی اسیدی هستند که از قرار معلوم در آزمایشات انجام شده، این اسید برخی از مواد سرطان زای خطرناک موجود در دود سیگار را خنثی کرده است.
 
۱۰. آووکادو
آواکادو، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد. همچنین، منبع خوب بتاکاروتن و آنتی اکسیدان می باشد. مصرف آواکادو برای درمان سرطان کبد و بیماری های کبدی مفید است.
 
۱۱. آکایی بری
این میوه ای گرمسیری با پوستی قهوه ای رنگ  طعم و مزه شیرین است که دارای خواص درمانی برای برخی بیماری ها و همچنین ترمیم دندانهاست.متخصصان هندی می گویند: «چیکو» که یک میوه گرمسیری است خاصیت ضدسرطانی دارد.
 
۱۲. کیوی
این میوه کوچک و قهوه ای رنگ یکی از غنی ترین منابع برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد. کیوی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و میزان ویتامین C موجود در کیوی از پرتقال بیشتر است. این میوه همچنین منبع خوبی از پتاسیم، فیبر و میزان قابل توجهی از ویتامین های A و E می باشد. عصاره این میوه از بروز سرطان پوست به نام ملانوما پیشگیری می کند. لوتئین موجود در این میوه از بروز سرطان ریه و پروستات پیشگیری می کند.
 
۱۳. مرکبات
همانطور که می دانید، مرکبات مخصوصا پرتقال منبع غنی ویتامین C هستند. تحقیقات نشان داده است که، مرکبات اثر ضد سرطانی نیز دارند. پرتقال، از سرطان معده و ریه جلوگیری می کند.
 
۱۴. انار
انار به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی و الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند .قدرت آنتی‌اکسیدانی آب انار را تا ۳ برابر میزان آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز ذکر کرده‌اند.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده