نوشیدن عرق مریم گلی به شما کمک خواهد کرد سلامت خود را ارتقاء ببخشید و آب بدن شما را حفظ خواهد کرد.
 

خواص عرق مریم گلی برای سلامتی

1. عوارض و مشکلات یائسگی را کاهش می‌دهد
عرق مریم گلی در کاهش گرگرفتگی‌های داغ مربوط به یائسگی موثر است. نحوه‌ی عملکرد عرق مریم گلی از طریق متعادل کردن هورمون‌ها با اثر استروژنی خود است. بعد، به زنانی که از گرفتگی‌های قاعدگی، دردهای تخمدان رنج می‌برند و به تنظیم قاعدگی‌های تاخیری یا ناکافی نیاز دارند کمک می‌کند. همچنین، مصرف عرق مریم گلی به طور منظم به کاهش علائم یائسگی من جمله علائم روانشاسی و ادراری کمک می‌کند. در نتیجه، ممکن است قبل از شروع چرخه‌ی قاعدگی برای تنظیم سیستم تناسلی به نوشیدن عرق مریم گلی یک بار در هفته نیاز داشته باشید.
 
۲. تولید شیر را در پستان کاهش می‌دهد
در کمال تعجب، عرق مریم گلی فایده‌ای دارد که به کاهش تولید شیر در پستان کمک می‌کند. به عنوان مثال، اگر کودکی دارید که از شیر گرفته شده است، می‌توانید با نوشیدن عرق مریم گلی فرایند شیردهی را متوقف کنید.
 
3. خون را پاکسازی می‌کند
به عنوان یک سم زدا، عرق مریم گلی برای کمک به پاکسازی خون و توقیت گردش خون مفید است. پس با داشتن چنین کارکردی، سموم بدن را خواهد زدود.
 
4. سلامت پوست را بهبود می‌بخشد
باور بر این است که عرق مریم گلی برای بهبود سلامت پوست مفید است. این داروی گیاهی در پاکسازی خراش‌ها و زخم‌های پوستی و رفع ورم نقش دارد. نتیجتا، سرعت فرایند ترمیم زخم‌ها، بریدگی‌ها، و جراحات را افزایش می‌دهد. بنابراین، این فایده‌ی مریم گلی به درمان مشکلات پوستی من جمله اگزما و پسوریازیس از طریق آرامش‌بخشی به پوست مربوط می‌شود. به علاوه، شما می‌توانید از برگ‌های مریم گلی به عنوان تونری برای پوست چرب خود استفاده کنید. فقط کافی است یک قاشق مریم گلی را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه خیس بخورد. بعد بگذارید سرد شود و با یک کهنه روی صورت تان بمالید.
 
5. سلامت مو را بهبود می‌دهد
استفاده از شامپوی ترکیبی عرق مریم گلی و چای سیاه به بهبود رشد مو و تیره کردن موهای جوگندمی کمک می‌کند. بنابراین، استفاده از این ترکیب بی‌نقص به عنوان شوینده‌ی مو پوست سرتان را درمان خواهد کرد و از دست شوره‌ی مو خلاص می‌شوید. به عنوان توصیه،‌ می‌توانید یک مقدار مریم گلی و برگ‌های چای سیاه را با هم مخلوط کنید و آن‌ها را داخل آب جوش بریزید و بعد از آن به عنوان درمانی طبیعی برای موی سر خود استفاده کنید.
 
6. از پیری زودهنگام جلوگیری می‌کند
ممکن است بعضی‌ها از مکمل‌های زیبایی برای پیشگیری از علائم پیری زودرس من جمله چین و چروک استفاده کنند. احتمال دارد از مصرف بهترین خوراکی‌هایی که سرشار از مواد مغذی هستند و به جوان ماندن شما کمک می‌کنند آگاهی نداشته باشید. این به خاطر کار مواد مغذی‌ فوق‌العاده‌ای است که مسئول حفظ سلامتی هستند. در نتیجه، برای ممانعت از پیری زودرس، عرق مریم گلی در حفظ جوانی پوست مفید و موثر است. این فایده‌ی مریم گلی به خاطر وجود مواد مغذی آنتی‌اکسیدانی در آن است.
 

توصیه‌هایی برای مصرف

۱. بهترین راهکار مصرف خوراکی‌ها به نحوی معتدل است. به همین طریق، از نوشیدنی عرق مریم گلی نیز در حد اعتدال استفاده کنید. نه خیلی کم نه خیلی زیاد. به واقع، از این طریق بهترین استفاده‌ها را از آن خواهید برد.

۲. نوشیدن عرق مریم گلی به شما کمک خواهد کرد سلامت خود را ارتقاء ببخشید و آب بدن شما را حفظ خواهد کرد. با این حال باید مراقب میزان مصرف مریم گلی باشید چون مقدار زیاد آن به خاطر وجود کافور ممکن است مسمویت زا باشد. در نتیجه، اگر بیش از حد از این عرق بنوشید، ممکن است دچار تشنج یا سرگیجه شوید.

۳. برای داستن یک عرق گیاهی آرامش بخش می‌توانید به آن بابونه یا رزماری اضافه کنید.

۴. علاوه بر عرق گیری، می‌توانید مریم گلی را به سالادها نیز اضافه کنید. حتی، امروزه، مردم دوست دارند از این گیاه به عنوان یک چاشنی و ادویه در خوراکی‌های گوشتی استفاده کنند.

۵. زنان باردار نباید عرق مریم گلی مصرف کنند چون حاوی توژون است. حتی مصرف عرق مریم گلی توسط زنان باردار ممکن است باعث انقباضات زودرس شود.

۶. همچنین توصیه می‌شود کسانی که دچار حمله‌های صرعی هستند عرق مریم گلی ننوشند. بنابراین آن‌ها مجاز به نوشیدن این عرق نیستند چون برای کسانی که از صرع رنج می‌برند باعث تشنج خواهد شد.

۷. نهایتا، توصیه می‌شود برای نظر خواهی درباره‌ی دوز روزانه‌ی مصرف عرق مریم گلی با پزشک مشورت کنید.

بعد از مطالعه درباره‌ی مزایای مریم گلی برای سلامتی و توصیه‌هایی برای مصرف آن، ممکن است به گنجاندن عرق مریم گلی به عنوان یکی از گزینه‌های نوشیدنی در رژیم غذایی خود بیشتر فکر کنید. با توجه به مزایای فراوانی که برای سلامتی دارد،‌ مطمئن باشید از مصرف آن پشیمان نخواهید شد و چیزی جز لذت نصیب‌تان نمی‌شود. در واقع، این عرق گیاهی دارویی طبیعی برای درمان بسیاری از انواع بیماری‌ها است. از این رو، برای حسن ختام، جهت داشتن زندگی و بدنی سالم‌تر فنجان عرق مریم گلی را سر بکشید!

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی