پرتقال می تواند به عنوان یک عامل روشن کننده پوست، به روشن کردن پوست کمک کند.
 

مقدمه

اگر می خواهید به طور طبیعی، به پوست و حتی تن پوست سالم دست پیدا کنید، در اینجا داروهایی وجود دارند که می توانید در خانه آنها را برای روشن کردن پوست امتحان کنید.
 

روش های خانگی برای روشن سازی پوست

1. ماست و آرد نخور
استفاده از ماست به عنوان یک درمان خانگی برای جوان سازی و روشن کردن پوست یک روش متداول است. ترکیب ماست با برخی از مواد طبیعی و حتی خود ماست به تنهایی، می تواند به شما کمک کند تا پوستی نرم و درخشان داشته باشید. ماست که یک محصول فرآوری شده از شیر است، سرشار از مواد مغذی است که برای پوست مفید هستند.

اسید لاکتیک موجود در ماست به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می کند. آرد نخود می تواند با ارائه مواد مغذی، به بهبود کیفیت پوست شما کمک کند. همچنین می تواند برای داشتن رنگ چهره ای روشن تر، از آن استفاده کنید. مخلوطی از آرد نخود و ماست می تواند به رطوبت پوست شما کمک کند و چربی اضافی را از بین ببرد.

_ ماست و آرد نخود را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را بر روی پوست خود بمالید.
_ اجازه دهید به مدت۳۰ دقیقه بماند تا خشک شود.
_ پوست خود را ماساژ دهید و سپس با آب بشوئید.
_ برای رهایی از آفتاب سوختگی، روزانه و به مدت ۲ تا ۳ هفته از این روش درمانی استفاده کنید.
 
2. روشن کردن پوست با پاپایا( انبه هندی)
با توجه به خواص مغذی پاپایا، از این میوه به طور گسترده ای برای روشن کردن پوست و مراقبت از پوست استفاده می شود. پاپایا یک درخشش طبیعی و سالمی را برای پوست فراهم می کند و باعث روشن شدن رنگ پوست می شود. همچنین به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می کند.

یک موز و پاپایا را با هم خرد کرده و له کنید.
عسل را به میوه های له شده اضافه کنید.
آنها را خوب مخلوط کرده و خمیر را بر روی پوست خود بمالید.
این خمیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و سپس با آب ولرم بشوئید و خشک کنید.
 
3. پرتقال
پرتقال برای پوست، فواید بسیاری دارد چون منبع غنی از ویتامین C است. پرتقال می تواند به عنوان یک عامل روشن کننده پوست، به روشن کردن پوست کمک کند. همچنین، مصرف روزانه آب پرتقال تازه، باعث احیای پوست شده و آن را نرم و صاف می کند. آب پرتقال را برای ایجاد یکنواختی پوست بر روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید آب پرتقال را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از فواید و مزایای آن بهره مند شوید.
 
4. عسل
لکه های تیره ای که بر روی پوست ایجاد می شوند، می تواند ناشی از خشکی پوست باشد. عسل می تواند باعث آبرسانی به پوست شود تا به یکنواختی پوست کمک کند. عسل یک عامل ضد باکتریایی است که از بروز آکنه پیشگیری می کند و به کاهش آثار جای جوش ها و لکه های مرتبط با افزایش سن نیز کمک می کند. ژل رویال نیز می تواند برای درمان افزایش تجمع رنگدانه ها( هایپرپیگمانتاسیون) استفاده شود. یک مطالعه نشان داد که ژل رویال محلول در آب، برای درمان هایپرپیگمانتاسیون مناسب است. عسل را به طور مستقیم بر روی لکه های تیره پوست بمالید.
 
5. روشن کردن پوست با لیمو
لیمو از خانواده مرکبات است و اثراتی شبیه به پرتقال بر روی پوست می گذارد. مقدار زیاد اسید سیتریک موجود در آن، باعث سفیدی پوست می شود، در حالی که ویتامین C تکثیر سلول های جدید پوست را ترویج می کند . لیمو غنی از آنتی اکسیدان است که به روشن کردن پوست کمک می کند عصاره لیمو را با آب رقیق کنید و آن را بر روی پوست بمالید و پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشوئید.

توجه : همیشه قبل از استفاده از آب لیمو بر روی پوست، مقداری از آن را بر روی ناحیه کوچکی از پوست بمالید. اسید های موجود در آب لیمو می توانند باعث ایجاد حس سوزش در تماس با زخم ها شوند.در صورت وجود زخم های باز از مصرف آن اجتناب کنید.

ادامه دارد...

منبع: سایت مادرشو