ملیت :  ایرانی   -  قرن : 14
علی اصغر مونسان، دانشجوی دکترای رشته عمران در دانشگاه صنعتی شریف، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی و کارشناسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف است.

مونسان پیش از این رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بود. مسئولیت هایی از جمله عضو هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عضویت هیئت مدیره و معاونت اجرایی شرکت هریس ( ستاد اجرایی فرمان امام ره )، عضویت هیئت مدیره و معاونت اجرایی شرکت دی ( بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ) و مدیر نمونه شهرداری تهران در سال ۱۳۹۱ نیز از دیگر سوابق اجرایی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است.

دکتر مونسان در حوزه های مختلف نظیر توسعه زیرساخت و سرمایه گذاری توسعه فضاهای فرهنگی تجارب اجرایی و مدیریتی موثری را در کارنامه دارد. ایشان همچنین دارای سوابق علمی و پژوهشی متعدد در حوزه های فنی و مدیریتی است و هم اکنون مدرس دانشگاه است.
 

مقالات:

- توسعه گردشگری خارجی را از کجا شروع کنیم؟ (روزنامه شرق، شماره ۲۶۱۴ - چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵)
- مناطق آزاد دروازه های امن ورود به تجارت آزاد (روزنامه ایران، شماره ٦٢٤٢ - دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵)
- مجلس، اقتصاد، مناطق آزاد (روزنامه ایران، شماره ٦۱۵۹ - چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴)
- همت و عزم ملی برای جذب سرمایه (روزنامه شرق، شماره ۲۳۸۷ - چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴)
- آینده صنعت نفت عراق و سیاستهای صنعتی این کشور در بخش انرژی و تغییر جایگاه عراق در اوپک
 
 

انصاب مهندس مونسان به عنوان وزیر میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی

رئیس جمهور با استناد به اصول 87 و 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به رای اعتماد روز سه شنبه 12 شهریور ماه مجلس شورای اسلامی، طی حکمی مهندس علی‌اصغر مونسان را به سمت وزیرمیراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی منصوب کردمتن حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی اصغر مونسان
به استناد اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به رأی اعتماد مورخ 1398.6.12 مجلس شورای اسلامی، جناب عالی به سمت «وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» منصوب می‌شوید. انتظار دارد با به کارگیری همه استعداد و صلاحیت خویش و استفاده از مدیران لایق، در پیشبرد برنامه دولت دوازدهم و اولویت‌ها و مأموریت‌های ابلاغی اقدام نمایید.
امید است با اتکال به خداوند متعال، در هماهنگی با هیأت محترم وزیران و حرکت در مسیر اعتدال و رعایت کامل «منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید» در انجام شایسته وظایف قانونی و تحقق اهداف «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» و خدمت به اسلام و ملت شریف ایران موفق باشید.
حسن روحانی        
رئیس جمهوری اسلامی ایران
فعالیت ها : : مشاهیر / سیاست