ملیت :  ایرانی   -  قرن : 14
 
احد عظیم زاده
متولد 1336 در اسکو
 
احد عظیم زاده در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. کودکی به فرش اشتغال داشت. در 7 سالگی پدرش را از دست داد و مسئولیت اداره زندگی را به عهده گرفت. پس از چند سالی که در بافت فرش فعالیت داشت، مقداری پول جمع آوری کرد و برای اولین بار دو فرش کوچک را خرید و در مکان دیگر با سودی اندک فروخت.
 
بعد از مدتی و ادامه خرید و فروش فرش، به چند کشور خارجی سفر کرد و پس از شناسایی بازار و نوع تقاضا، وارد حوزه صادرات فرش شد. از تبریز به تهران مراجعت نمود و با نوآوری در تولید و صادرات فرشهای دست بافت، گرایش خود را از تولید مستقیم فرش به تولید، تجارت و صادرات فرش تغییر داد. وی در حال حاضر به کشورهای نظیر ژاپن، آلمان، عربستان و ... فرش صادر می کند. مهمترین مرکز فعالیتش در کشورهای خارجی، کشور ژاپن است.
 
 
احد از همان کودکی پس انداز را شروع کرد و در جوانی، با پس انداز هایش وارد تجارت فرش شد، و در 22سالگی، اولین فرش صادراتی خود را به آلمان فرستاد. وی در کار تولید و صادرات فرش به چنان موفقیتی رسید که چندین سال به عنوان صادرکننده نمونه ملی معرفی شد.
کودک یتیمی که 40سال پیش در گوشه ای از آذربایجان، فرش های کارفرمایانش را میان کارگاه تا انبار، جابجا می کرد، امروزه با پشتکار و جسارت خود، به یکی از بزرگترین صادرکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی تبدیل شده، برای هزاران خانواده ایرانی درآمد ایجاد کرده و سرپرستی بیش از 1000 کودک یتیم را هم به عهده گرفته است.