کارگردان: نوشته و کارگردانی علی روئین تن تهیه کننده: محمد اسماعیلی سال تولید: 1387 بازیگران: شهاب حسینی ، بیتا بادران ، خسرو شکیبایی ، محمود پاک نیت ، رضا رویگری ، فریبا کوثری ، گوهر خیراندیش ، شقایق فراهانی ، فریبا جدی کار ، میرطاهر مظلومی ، رحمان حقیقی ، سیما مطلبی ، محرم زینال زاده محصول کشور: مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی خلاصه فیلم: دلشکسته داستان دلبستگی دو جوان با طرز فکر متفاوت و از دو خانواده مختلف است که مجبور مى شوند با هم پایانامه بدهند بدین منظور براى آشنا کردن هم دیگر از جهان هاى خود دوستان یکدیگر را به هم نشان مى دهند. جزئیات: لوکیشن دانشگاه در دانشگاه کرج فیلمبردارى شده دل شکسته علی روئین تن را میتوان تنها نسخه ای از یک فیلم سینمایی بعد از انقلاب دانست که به بررسی روابط اجتماعی بین دو قشر مذهبی و غیر مذهبی می پردازد . دو جوان دانشجو رشته جامعه شناسی شهاب حسینی ( امیر علی دوران ) و بیتا بادران ( نفس خجسته ) با دو دیدگاه متفاوت ، با دو پایگاه فکری در خلاف جهت یکدیگر به اصرار استاد برای دادن رساله ای در وصف جامعه آرمانی در کنار یکدیگر قرار میگیرند . با بحث و گفتگو با دنیای یکدیگر آشنا شده و در نهایت به جایی میرسند که ازدواج را تنها راه رسیدن به جامعه ارمانی میبینند . بیان چنین موضوعی در یک فیلم جسارت خاصی میخواست که علی روئین تن بعد از سالها تدریس در تاتر و سینما این جسارت را به خرج داد و یک فیلم دلی ساخت با بازی خوب شاگرد سابقش بیتا بادران و نقش مقابلش را به شهاب حسینی داد تا بتواند با رویارویی این دو کاراکتر یکی از به یاد ماندنی ترین فیلم های مذهبی بعد از انقلاب را بسازد . دلشکسته یک فیلم آرمانی است و با توجه به این موضوع میتوان بر روی بسیاری از نواقص فنی و فیلم نامه ای آن چشم فرو بست .درست است که در این داستان از گره افکنی دختر و پسر دانشجو با نقطه نظرات متفاوت، استفاده شده ولی پرداخت خوب شخصیت امیر علی و نفس و دکوپاژهای واضحی مثل وجود کبوتر و چفیه در هنگام حضور امیر علی و شمع در هنگام حضور کاراکتر نفس در کل فیلم باعث شده بیشتر اقشار جامعه بتوانند به درستی با این دو کاراکتر همذات پنداری کنند . شهاب حسینی و بیتا بادران با ارائه درست کاراکترهای نفس و امیر علی بازیهای به یاد ماندنی را از خود به یادگار گذاشتند . بازی تیپیک بیتا بادران در کنار بازی حسی و ری اکشن های ارام و به جای امیر علی خاطره خوبی را در ذهن ببیننده ایجاد میکند و باعث میشود عشق این دو کاراکتر نمود بهتری داشته باشد . امیر علی در حالی که نامه نفس را در دست دارد کاملا در اب فرو میرود و و نفس در حالی وارد دنیای امیر علی میشود که با لبخند در زیر باران شسته میشود . امیر علی و نفس هر دو تحصیل کرده و با عقاید سطح بالا در جامعه امروز ایرانند. با دو دیدگاه متفاوت در عقیده و عمل، میانه رو نیز هستند، به طور دقیق به عقاید خود ایمان دارند و سعی می کنند در چهار چوب عقاید خود زندگی کنند. ولی عقاید امیر علی به قدری محکم تر و منطقی تر است که نفس هنگامی که پرده ها را از مقابل چشمان خود کنار میزند ، مجذوب این عقاید میشود ، چادر بر سر می کند . سکانس های زیبایی خواستگاری امیر علی از نفس از به یاد ماندنی ترین قسمت های فیلم برای مخاطب عام به حساب می آید.