مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اظهار داشت : نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه و توجه اقشار مختلف به این موضوع منتج به تحقق عدالت اجتماعی می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی صبح سه شنبه در همایش وقف و رسانه که با حضور فعالان عرصه رسانه و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی در مرکز آموزشی امام علی(علیه السلام) زاهدان برگزار شد اظهار داشت: وقف یکی از سنت‌های حسنه ماندگار و ارزشمند در جامعه است که اگر به طور درست نهادینه شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.
وی تاکید کرد : اگر فرهنگ وقف در همه ابعاد نهادینه شود به طور حتم عدالت اجتماعی به معنای واقعی به منصه ظهور می رسد.
 
تدینی ابراز داشت : وقف در دید مردم باید آسان انگاشته شود و به گونه ای فرهنگ‌سازی شود تا مردم اموال خود را متناسب با نیاز روز جامعه وقف کنند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فرهنگ وقف در سیستان و بلوچستان ریشه بسیار مستحکی دارد افزود : در این راستا اصحاب رسانه نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بر عهده دارند.
 
وی همچنین از وقف به عنوان ماندگارترین و پربارترین صدقه جاری یاد کرد و افزود : رسانه های متعهد باید با بکارگیری همه امکانات خود در راستای ترویج احکام الهی گام بردارند.
 
وی با اشاره به نقش مهم وقف در توسعه فعالیت های علمی در کشور و دنیا اظهار داشت : بسیاری از مراکزعلمی معتبر دنیا موقوفه هستند و لذا رسانه ها نقش قابل توجهی در اعتماد‌سازی نسب به اوقاف و جلب و جذب مشارکت بیشتر مردم در این امر حسنه دارند.
 
وی ترسیم جلوه های مختلف این سنت حسنه، آگاهی بخشی به جامعه نسبت به نیازهای وقف و توسعه روحیه خیرخواهی را از مهمترین وظایف رسانه ها در این حوزه عنوان کرد.
 
در همایش وقف و رسانه که با حضور اصحاب رسانه در زاهدان برگزار شد تعدادی از فعالان رسانه ای در این حوزه مورد تجلیل قرار گرفتند.
/2759/