معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه رسانه های ایران اسلامی با رسانه‌های غربی جهت‌گیری بسیار متفاوتی دارند، گفت : رسانه های ایران اسلامی مروج فضیلت‌های اخلاقی و انسانی هستند.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف، حمیدرضا ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش وقف و رسانه استان خوزستان که امروز چهارشنبه 26 آذر ماه در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: هم رسانه و هم وقف هر دو در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی در حال حرکت هستند.
 
وی با بیان اینکه غرب به ‌عنوان مروج حقوق بشر، امروزه مروج خشونت و تباهی است ، گفت: در 200 سال گذشته بزرگترین کشتارها در جامعه بشریت توسط کشورهای غرب بوده است و وقوع جنگ جهانی اول و دوم همگی از سوی غرب، خسارت‌هایی به جهان وارد کرد که اکنون تاثیرات آن در نسل‌های هفتم و هشتم ژاپن مشهود است.
 
وی اضافه کرد : انسان از لحاظ فطرت، اجتماعی آفریده شده است، بنابراین ما باید به خود ببالیم که نیاکان ما برای آسایش دیگر انسان‌ها، املاک خود را در راه خدا وقف کرده‌اند.
 
ابراهیمی با اشاره به اینکه تغییر نیت واقف شرعاً حرام است،‌ گفت: وقف به‌دنبال برقراری تعادل و محبت در جامعه است و از مسئولان انتظار می‌‌رود که به جای اصرار بر تغییر نیت وقف، در جهت گسترش آن تلاش کنند.
 
ابراهیمی رسانه را به‌ عنوان حامی اوقاف قلمداد کرد و گفت: اگر رسانه، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های سازمان اوقاف را اعلام نکنند چه کسی باید این کار را انجام دهد، ما با رویی باز پیشنهادات رسانه‌ را در زمینه‌های مختلف وقفی می‌پذیریم.
 
وی با اشاره به اینکه وقف پیش از اسلام در ادیان یهود و مسیح وجود داشت و پیامبر(ص) آن را تایید کردند، گفت: همه می‌پندارند تنها شخصی که تمکن مالی دارد می‌تواند وقف کند اما این در حالی است بر اساس مصوبه قانون سال 92 و 93 که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، اوراق مشارکت وقف در حال توزیع است و این امکان فراهم می‌شود که هر کس با هر توان مالی ، واقف باشد.
/2759/