سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای نیات واقفان و اعتمادسازی را مهم‌ترین رویکرد سازمان اوقاف و امورخیریه دانست.
 
به گزارش راسخون، "حسن ربیعی" سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به ۲۹ آذرماه به عنوان اولین روز از هفته وقف اظهار داشت: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در دو بخش قابل بررسی است، که بخش اول به نقش رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی که امکان گفت ‌و‌گو و ارائه گزارش سازمان اوقاف را دارند، مرتبط می‌شود.
 
ربیعی ادامه داد: جنبه دیگر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف اقدامات عملیاتی با محوریت امانت داری موقوفات و مدیریت وقف با حفظ آن را می‌طلبد، به نحوی که فعالیت سازمان اوقاف خود به نوعی تبلیغ محسوب شود.
 
وی به توصیه مقام معظم رهبری به مدیران سازمان اوقاف مبنی بر اینکه مهم‌ترین موضوع در وقف اجرای امینانه نیات واقفین در کشور است اشاره و تصریح کرد: اوقاف همواره عملکرد خود را با اجرای نیات واقفان به نمایش گذاشته است اما آنچه امروز اتفاق می‌افتد تا حدی متفاوت است و آمار ما از تعداد موقوفات، درآمد و عواید آن و تنوع نیت موقوفات افزایش یافته است و پس از جمع آوری اطلاعات و تحلیل آن به اجرایی کردن نیات واقفان در قالب طرح‌های بزرگ ملی اقدام می‌کنیم.
 
ربیعی اجرای نیات واقفان، اطلاع رسانی فعالیت‌های صورت گرفته و در ‌‌نهایت اعتمادسازی را مهم‌ترین رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و تصریح کرد: آگاهی از فعالیت‌های سازمان اوقاف با گزارش صحیح آن از سوی رسانه سبب اعتمادسازی می‌شود.
 
وی به ایجاد یک اتاق فکر با عنوان کمیته راهبردی فرهنگسازی وقف به منظور تبلیلغ فرهنگ وقف در مجموعه سازمان اوقاف اشاره و عنوان کرد: این کمیته طرح جامع نهادینه سازی فرهنگ وقف را با کمک اساتید و نخبگان و صاحب نظران این حوزه تدوین کرد.
 
سخنگوی سازمان اوقاف با بیان اینکه تبلیغ وقف باید به صورت غیر مستقیم و با بیان آثار و برکات وقف در زندگی شخصی و اجتماعی افراد صورت گیردمتذکر شد: شیوه تبلیغاتی خود را غیرمستقیم و با استفاده از رسانه اتخاذ کرده‌ایم.همچنین حوزه‌های علمیه و منبر‌ها نوعی رسانه هستند و این مهم را نیز از یاد نبردیم.
 
ربیعی به میزان آشنایی مردم با فعالیت‌هایی که از برکت عواید وقف در کشور صورت می‌گیرد اشاره و عنوان کرد: افرادی که مستقیما از عواید وقف بهره‌مند می‌شوند نیز می‌توانند در معرفی این سنت حسنه و تأثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها مؤثر باشند.
 
وی رفع نیازهای بشری را از دیگر ابعاد وقف دانست و گفت: امروز وقف و امور خیریه در کشورهای جهان از جایگاهی مهمی برخودار است و می‌تواند در رفع نیازهای بشر مسلمان و غیر مسلمان در همه ابعاد مفید و مؤثر واقع شود.
/2759/