استاندارسمنان گفت : چراغ راه مسئولان زیارت‌نامه بقاع متبرکه و فرزندان حضرت زهرا (سلام الله علیها) و این مراکز بهترین مکان‌ها برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف استان سمنان، محمد وکیلی ضمن گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: هر چقدر مسئولان ومردم با این مراکز ارتباط قوی داشته باشند، باعث می‌شود تا از آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند و مانع نفوذپذیری این آسیب‌ها به بدنه جامعه شوند.
 
وی با بیان اینکه چراغ راه مسئولان زیارت‌نامه بقاع متبرکه و فرزندان حضرت زهرا (س) است، افزود: همچنین آسیب‌های پیش‌رو و چگونگی راه مبارزه با این آسیب‌ها را نیز برای ما مشخص می‌کند.
 
استاندار سمنان ادامه داد: جنگ امروز با نظام اسلامی، فرهنگی است و این مراکز بهترین مکان‌ها برای مبارزه با این پدیده به حساب می‌آید؛ به فرموده مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شود وما مسئولان باید بکوشیم تا دراین راه حرکت کنیم.
 
وکیلی تصریح کرد: هر ساله 25 میلیون زائر ازجاده‌های استان به مشهد مقدس سفر می‌کنند و باید ازاین موقعیت عالی برای شناساندن حرم یحیی‌ابن موسی‌الکاظم (ع) استفاده کرد تا بتوانیم هم جذب گردشگر داشته باشیم و هم جاذبه‌های معنوی استان را معرفی کنیم.
 
وی با بیان اینکه اینکه بقاع متبرکه یکی از مراکز مهمی است که ارتباط قوی با اعتقادات مردم دارد، بیان کرد: هرچقدر که بتوانیم ارتباط خود را با این مراکز بیشتر کنیم، آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیز کمتر می‌شود؛ همه بقاع متبرکه زیارت‌نامه دارند و می‌توانیم متوجه شویم که اهداف کسانی که به شهادت رسیدند چه چیزی بوده است و این اهداف می‌تواند چراغ راه ما برای مسائل فرهنگی باشد.
 
استاندار سمنان حرم امام‌زاده یحیی (ع) را  یکی از حرم‌های مغفول واقع شده و گمنام دانست و افزود:  در فرهنگ شیعه باید این حرم معرفی شود؛ زائران زیادی از کربلا و نجف از کشورهای شیعه‌نشین برای زیارت امام رضا (ع) و خضرت معصومه (ع) سفر می‌کند و ما در بین‌الحرمین قرار داریم.
 
وکیلی اضافه کرد: شاید یکی از عنایت‌های خداوند متعال این بوده است که امام‌زاده یحیی (ع) در این منطقه قرار بگیرد تا یک فرصتی برای زائران به وجود بیاید که هم از معنویات و از استراحت‌گاه آن استفاده کنند، پس لازم است که این حرم مطهر معرفی شود.
 
وی با بیان اینکه اوقاف باید فضای این عمل خداپسندانه را به وجود بیاورد، تأکید کرد: اداره اوقاف و امور خیریه سمنان باید امنیت روانی برای نیت واقف ایجاد کند تا واقف مطمئن باشد که نیت‌ها به طور دقیق انجام می‌شود و اگر واقفی وقف می‌کند، بداند که سرمایه‌اش در همان زمینه استفاده می‌شود.
 
استاندار سمنان ادامه داد: اگر مردم مشاهده کنند که موقوفات گذشته در راستای نیات خود انجام شده است، به طور مجدد اعتماد و وارد می‌شوند و اداره اوقاف در این زمینه نقش تأثیرگذاری را دارد.
/2759/