در سالروز شهادت امام رضا(علیه السلام)، در مراسم با شکوهی دل مردم شاهرود به پنجره فولاد امام مهربانیها گره خورد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف استان سمنان، در چهارمین روز از هفته وقف با عنوان وقف، مودت اهل بیت(ع)، با تکریم امام زادگان، مردم عاشق اهل بیت(ع) در شاهرود در سوگ هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، علی بن موسی الرضا(علیه السلام) اشک ماتم ریختند.
 
در این مراسم که به همت اداره اوقاف و امورخیریه شاهرود و با همکاری هیاتهای مذهبی برگزار شد، مردم در قالب هیئتهای مذهبی در خیابانهای مختلف شهر دسته عزاداری به راه انداختند و در نهایت با حضور در حسینیه مدرسه قلعه یکپارچه به عزاداری پرداختند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود در حاشیه این مراسم در گفتگو با ستاد خبری هفته وقف گفت: عشق ودلدادگی مردم به خاندان کریم اهل بیت(ع) بسیار بالاست، اما قصه عشق این مردم با امام رضا(ع) وصف نشدنی است.
 
سیدمصطفی مجیدی با بیان این که تعداد زیادی از زائرین پیاده حرم امام رضا(ع) از شهرستان شاهرود عبور کردند افزود: اداره اوقاف شاهرود با اجرای طرحی با عنوان "قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی" از این زائرین در مساجد و امام‌زادگان بین راهی پذیرایی و شرایط را برای اسکان و استراحت آنان فراهم کرد.
 
وی تصریح کرد: یکی از سنت‌های خوب که در سال‌های اخیر در کشور ما نهادینه شده برنامه پیاده‌روی کاروان های زیارتی امام رضا (ع) در ایام شهادت آن امام بزرگوار است.
 
مجیدی گفت: امسال نیز استانهای سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و گلستان مجری طرح "قدم های آسمانی تا امام مهربانی" هستند.
 
وی افزود: در حرکتی که زائران حرم رضوی به صورت فرهنگی و معنوی انجام می‌دهند، اوقاف شاهرود بحث پذیرایی، اسکان و خدمت رسانی را عهده دار بوده است. 
 
مجیدی ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه با نگاه قطب فرهنگی شدن و استفاده از فرصت فضای معنوی این کاروان‌ها برای رفع شبهات و پاسخگویی به مبانی دینی و مباحث فرهنگی را از دیگر اهداف این طرح اعلام کرد.
 
در پایان مراسم مردم با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) از راه دور سلام ها و درودهای خود را تقدیم آن امام همام کردند. 
/2759/