عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه وقف يكي از راهکار‌هاي مهم براي مديريت جامعه است، افزود : واقفان در راستاي وقف اموالشان بهتر است با افراد آگاه و جامعه‌‌شناسان دلسوز مشورت كنند.
 
به گزارش راسخون، آيت‌آلله ممدوحي، عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری هفته وقف با تأكيد بر اينكه وقف يكي از سياست‌گذاري‌هاي مهم براي مديريت جامعه است، تصريح كرد : استفاده از سرمايه موجود و نگهداري آن براي آيندگان به وسيله وقف صورت مي‌گيرد.
 
وي وقف را ذخيره‌اي براي آينده دانست و افزود : وقف براي آينده اجتماع بسيار لازم و ضروري است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين مطلب كه وقف منجر به تأمين مايحتاج نيازمندان و حفظ حرمت مردم مي‌شود، بيان داشت: با توجه به اهميت و جايگاه وقف بايد فرهنگ وقف بيش از گذشته در بين مردم ترويج شود.
 
آیت الله ممدوحی با بيان اين مطلب كه مسئولان و مديران سازمان اوقاف و امور خيريه بايد در راستاي در راستاي ترويج فرهنگ وقف و اطلاع‌رساني در زمینه به مردم از تمامي ظرفيت‌هاي تبليغاتي اعم از صدا و سيما و مطبوعات بهره بگيرند، گفت : يكي از راه‌هاي درست تبليغ و ترويج فرهنگ وقف آن است كه افراد آگاه و دلسوز در اين زمينه به تبيين وقف بپردازند.
 
وي همچنين از واقفان خواست با افراد آگاه و جامعه‌شناسان دلسوز مشورت كنند تا بهترين عرصه را براي وقف اموال خود برگزينند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری به اهميت وقف در زمينه مسائل ديني و فرهنگي اشاره و تصريح كرد : اين امر بسيار اهميت دارد چرا كه اگر فرهنگ و دين جامعه رشد كرد آن جامعه در ساير ابعاد و زمينه‌ها نیز پیشرفت خواهد کرد.
 
وي گفت : اگر چنانچه امكان وقف داشته باشد در زمینه فرهنگي و ديني از جمله احداث مراكز آموزشي اقدام خواهد كرد.
/2759/