مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان گفت : برخی از مردم جامعه با وقف به خوبی آشنایی ندارند و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف استان سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی گفت: برخی از مردم جامعه با ابعاد گوناگون وقف آشنایی کافی دارند ولی در زمینه اطلاع رسانی در موضوع وقف باید بیشتر از این‌ها کار انجام شود تا همه مردم جامعه اطلاعات کافی در موضوع وقف داشته باشند.
 
وی افزود: در همین راستا اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان می‌کوشد تا ذهنیت‌های نادرستی که برخی از مردم در ذهن دارند از بین برود و به وقف به عنوان میراث ماندگار نگاه شود.
 
 واحدی تأکید کرد: امروز سنت حسنه وقف را به نحوی باید گسترش داد تا هرکسی که می‌خواهد کار خیرخواهانه و انسان دوستانه‌ای انجام دهد با وقف کردن که صدقه جاریه است احسان خود را انجام دهد.
 
وی تصریح کرد: اگر چنین اتفاقی در حوزه وقف بیفتد می‌شود گفت که مردم جامعه در این زمینه اطلاعات کافی دارند و در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب انجام شده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: باید در این زمینه اصحاب رسانه بستر سازی لازم را انجام دهند و همکاری بیشتری با ادارات اوقاف و امور خیریه داشته باشند .
 
وی بیان کرد: برای تسهیل و بستر سازی در زمینه اطلاع رسانی درسال جاری دومین همایش وقف و رسانه با حضور اصحاب رسانه در امامزاده یحیی(ع) برگزار شد تا دغدغه‌هایی که در موضوع وقف دارند با کمک اصحاب رسانه برطرف شود.
 
واحدی تصریح کرد: با تعامل و همکاری بین این اداره کل و اصحاب رسانه 120موقوفه جدید در سال گذشته ایجاد شد که باید از این قشر خدوم جامعه تشکر کرد.
 
وی گفت: با گذشت حدود 9ماه از سال، تعداد 60 موقوفه جدید در سامانه جامع موقوفات ثبت سامانه شده است که این نشان دهنده این است که اگر اصحاب رسانه در هر موضوعی خصوصا سنت نیکوی وقف وارد شوند، تحولاتی در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.
/2759/