نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت : باید با ترویج سنت حسنه وقف در جامعه، به نیازهای محرومان رسیدگی و از این طریق مشکلات آنان برداشته شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف ، حجت‌الاسلام والمسلمین" محمد رضا آشتیانی" با تاکید بر تقویت و توسعه فرهنگ وقف در جامعه اظهار کرد: وقف در همه جوامعی که قائل به خدمت به مستمندان و عموم جامعه هستند رواج دارد.
 
وی افزود: وقف در میان مسلمانان و پیروان حضرت محمد(ص) بیش از دیگران دارای جایگاه و عظمت است و بیشتر اصحاب حضرت دارای موقوفاتی بوده‌اند.
 
آشتیانی به اهمیت وقف در جامعه بشری اشاره و خاطرنشان کرد: وقف دارای موضوعات گوناگونی است و حتی می‌توان به وقف علمی یعنی نشر آثار و کتاب‌هایی همت گمارد که نویسندگان توان چاپ آنها را ندارند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروزه موضوعات وقف دارای گستره وسیعی است زیرا نیازهای جامعه بسیار تغییر یافته و بیشتر شده‌اند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: وقف جمعی به ویژه در شرایط کنونی دارای اهمیت زیادی است و افراد می‌توانند به صورت دسته‌جمعی همت کنند و ابنیه‌ای را بسازند که سود آن تا سال‌ها به جامعه برسد و به این ترتیب همه افراد در ثواب این کار خیر شریک خواهند بود.
 
وی با بیان اینکه در روز قیامت، انسان‌ها بسیار محتاج خواهند بود گفت: به همین دلیل تا فرصت هست باید از هر آنچه داریم هزینه کنیم و برای روز جزا، توشه برگیریم.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت و توسعه فرهنگ وقف در جامعه گفت: لازم است با ترویج سنت حسنه وقف در جامعه، به نیازهای محرومان رسیدگی کرده و از این راه، مشکلات گروه زیادی از مردم را حل کنیم.
/2759/