مدير كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان در همايش یاوران وقف از ثبت ۷۳ موقوفه جديد طی سالجاری در استان خبر داد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی اظهار داشت: تا پايان سال ۸۵ به طور متوسط هر سال ۲۰۰ موقوفه جديد در كشور به ثبت مي رسيد ولي در حال حاضر این رقم به سه هزار و ۶۰۰ موقوفه رسیده است.
 
وی وقف را عنصري بسیار ارزنده خواند و خاطر نشان ساخت: بايد بكوشيم موقوفات به سمت نيازهاي جامعه هدايت شوند و براي ترويج این سنت حسنه نياز به يك عزم ملي و جهادي داريم.
 
وی ضمن اظهار اینکه با نگاه مطلوب و ايده آل می توانيم در راه فرهنگ عظيم و با ارزش وقف در جامعه گام برداريم، گفت: تهيه طرح جامع عمراني در بقاع متبركه استان به عنوان اساس و زيربناي در دستور كار قرار دارد كه اميدواريم در آينده اي نزديك شاهد تغيير و تحول در حوزه كارهاي عمراني بقاع متبركه باشيم.
 
در اين همايش از ۱۸ نفر از واقفان جديد، متوليان، مستاجران و هيئت امناي نمونه و پنج نفر از خواهران قرآني استان كه در سي و ششمين دوره مسابقات كشوري رتبه اول و دوم کشور را كسب كردند با اهداي لوح و جوايزي تقدير و تجليل به عمل آمد.
 
در همايش استاني ياوران وقف ائمه جمعه شهرهاي دامغان، شاهرود، كلاته رودبار و ديباج، معاونان توسعه و منابع انساني استانداري سمنان، فرماندار دامغان، روحانيت، هئيت امنا و واقفان استان سمنان حضور داشتند.
/2759/