رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 15 مورد وقف جدید در سطح شهرستان خمینی‌شهر انجام و همچنین 7 موقوفه شهرستان نیز سند دار شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی قربانی؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اینکه در حال حاضر 588 موقوفه در سطح شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد، اظهار کرد: 299 مورد از این موقوفات منفعتی و 289 مورد نیز انتفاعی است.
 
وی به تعداد امامزاده‌های شهرستان خمینی‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: آستان 9 امامزاده در سطح این شهرستان وجود دارد که امامزاده‌ سید محمد، سید محمد اشرف، سید ابراهیم، سید میر محمد اشرف و شاه ابوالحسن از جمله امامزاده‌های این شهرستان است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به تعداد وقف‌های ایجاد شده در این شهرستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 مورد وقف جدید در این شهرستان انجام شده است و فرهنگ وقف باید در میان تمام مردم ایجاد شود.
 
وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، اکثر پروژه‌های عمرانی در سطح آستان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان اجرا شده است، اضافه کرد: این پروژه‌ها به تجهیزات و مرمت مساجد و بقاع متبرکه شهرستان اختصاص دارد و تکمیل سرویس بهداشتی امامزاده سید محمد، آغاز به کار توسعه صحن جدید امامزاده سید و آیینه‌کاری گنبد این امامزاده از جمله این موارد است.
 
حجت الاسلام قربانی تاکید کرد: طی این مدت 533 مورد اجاره‌نامه موقوفات در این شهرستان تمدید و منعقد شده و درآمد‌‌زایی اجاره‌نامه‌های این موقوفات 250 میلیون تومان بوده است.
/2759/