نماینده ولی فقیه در استان فارس بر لزوم فعال شدن اتاق فکر اوقاف تأکید کرد و گفت : باید اتاق فکر اوقاف فعال شود و ظرفیت‌ها را در استان فارس شناسایی کند.
 
به گزارش راسخون، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل اوقاف و امور خیریه این استان بر لزوم فعال شدن اتاق فکر اوقاف تأکید کرد و گفت: باید اتاق فکر اوقاف فعال شود و ظرفیت‌ها را در استان فارس شناسایی کند.
 
وی افزود: اوقاف باید برای آینده برنامه داشته باشد و طبعاً روزمرگی امروز پاسخگو نیست و باید ببینیم از امروز تا 5 سال دیگر که سند چشم انداز نهاد وقف و سازمان اوقاف و بقاع متبرکه تکلیف ما را مشخص می‌کند، در عرصه‌های مختلف تبلیغی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و عمرانی کارهای اساسی و اصولی را داشته باشیم.
 
آیت‌الله ایمانی در ادامه با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ملاک‌ها، معیارها و ارزش‌ها را در جامعه ما متحول و متغیر کرد، گفت: آنچه در گذشته به عنوان هنجار بود برخی از آنان به ناهنجاری تبدیل شد و برخی از مسائل که دیگران ناهنجاری تلقی می‌کردند، هنجار شد و تحولاتی در امور مختلف کشور اتفاق افتاد و ظرفیت‌های ناشناخته‌ای شناخته شد و فرصت‌هایی برای نظام پیش آمد.
 
وی یکی از این نکاتی که دچار تحول جدی و دگرگونی اساسی قبل و بعد از انقلاب شد را مسئله وقف دانست و افزود: گرچه سال‌هایی که از انقلاب سپری شد تحولی قابل ملاحظه دیده نشد و روش سنتی گذشته تعقیب می‌شد اما خداوند منت بر این کشور و مملکت گذاشت و تربیت شده و شاگرد امام(ره)، مدیریت و اداره و رهبری جامعه را عهده‌دار شد.
 
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، نکات و اصولی که امام(ره) القا کرده بودند را تبیین کرد، گفت: عمر طولانی از تحول در اوقاف نگذشته است اما دگرگونی‌های فراوانی را شاهد هستیم که به تبع انتظار داریم آنچه به دست آمده تکیه گاهی باشد برای آنچه که باید به دست بیاید.
 
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: معمولا در مراسم تودیع و معارفه کارهای شده بازگو می‌شود و در گزارش آنچه انجام گرفته مطرح می‌شود که باید هم شود، اما آنچه نشده و باید انجام شود بسیار بیشتر از آن است که انجام گرفته است و اگر بناست با مسائل اداری برخورد شود، زمان فراوانی باید در مسیر باشیم تا به جایی برسیم.
 
آیت‌الله ایمانی، اقدامات انجام شده در اوقاف را پلکانی برای رسیدن به آنچه انجام نشده و باید شود، دانست و گفت: اوقاف ظرفیت بسیار عظیمی است که هنوز گوشه‌های ناشناخته فراوانی دارد و نکته‌های غیر مکشوف در اوقاف فراوان است لذا باید همت ما بر این باشد که استعدادها و ظرفیت‌ها را کشف کنیم و به سمت قله حرکت کنیم آن هم در استانی که رهبر معظم انقلاب آن را در قله معرفی کرده‌اند.
 
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: باید جایگاه اوقاف همانگونه که از نظر واقفان و امامزادگان در کل کشور جایگاه ویژه‌ای است، در استان فارس نیز باید کارهای انجام نشده عملیاتی شود و طبعاً‌ کارهایی که تاکنون انجام شده است، نیز مقدمه‌ای برای اقدامات آینده است.
/2759/