نخستین نمایشگاه منطقه‌ای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه شمال و شرق کشور در مشهد گشایش یافت.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، صیدانلو رئیس بنیاد توسعه عمران موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران اظهار داشت : در سال«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، به منظور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های بخش خصوصی اولین نمایشگاه منطقه‌ای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه شمال و شرق کشور با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سیستان و بلوچستان از امروزدر مشهد گشایش یافت.
 
وی افزود:زمان برگزاری این نمایشگاه 20 الی 22 دی‌ماه است و برگزاری نشست علمی «اقتصاد و وقف» با موضوع روش‌های بهینه سرمایه‌گذاری در موقوفات از جمله ویژه برنامه‌های روز اول این نمایشگاه به شمار می‌رود.
 
رئیس بنیاد توسعه عمران موقوفات و بقاع متبرکه مازندران خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران معرفی و به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
 
معرفی فرصت‌های اقتصادی ۱۳۸ پروژه وقفی
 
مدیر مؤسسه توسعه و عمران موقوفات استان‌های خراسان گفت: در نمایشگاه منطقه‌ای فرصت‌های اقتصادی، اطلاعات طرح‌های ۱۳۸ پروژه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می گیرد.
 
"احمد ظریف" در نشست خبری نخستین نمایشگاه منطقه‌ای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه اظهار داشت: در نمایشگاه منطقه‌ای فرصت‌های اقتصادی، اطلاعات طرح‌های ۱۳۸ پروژه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه عرصه‌ای برای حضور اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری است که طی آن شرایطی فراهم شده است تا در صورت موافقت افراد برای سرمایه‌گذاری در محل نمایشگاه قرارداد فی مابین منعقد شود.
 
مدیر مؤسسه توسعه و عمران موقوفات استان‌های خراسان، جذب سرمایه‌گذار را یکی از راه‌های توسعه موقوفات خواند و افزود: استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سیستان و بلوچستان اطلاعات پروژه‌های موقوفاتی خود را در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار داد ه اند.
 
وی با اشاره به وجود 76 پروژه در خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به سبب داشتن پتانسیل بالا در امر موقوفات از بیشترین سهم در بین استان‌های حاضر در نمایشگاه برخوردار است و پس از آن خراسان جنوبی با 28 پروژه، مازندران با 17 پروژه، گلستان با هفت پروژه، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان هر کدام با پنج پروژه در رتبه‌های بعدی این نمایشگاه قرار دارند.
 
ظریف ارزش ریالی عرصه موقوفات این پروژه‌ها را 539 میلیارد تومان دانست و گفت: عرصه موقوفات در این 138 پروژه حدود 539 میلیارد تومان برآورد شده است.
/2759/