مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین وقف در زمینه دارو درمان را از نیازهای روز جامعه عنوان کرد و تحقق این مهم را ضروری دانست.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار کرد : طرح مهر تندرستی زیر نظر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار می‌شود و این طرح مربوط به موقوفاتی است که نیات آن در زمینه دارو و درمان بیماران ثبت شده است.
 
وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم و خطیر سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات واقفان است افزود: اجرای طرح مهر تندرستی در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در استان قزوین برگزار شد.
 
نوروزی با بیان اینکه این طرح از عواید موقوفاتی که با نیت دارو و درمان ثبت شده است، اجرا می‌شود، عنوان کرد: افرادی که مستحق دریافت و نیازمند کمک هستند برای اجرای این طرح شناسایی شدند.
 
این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی در سراسر کشور، بیان کرد: با اجرای این طرح سعی می‌شود واقفان خیراندیش وقف‌های خود را به سمت و سوی دارو و درمان سوق دهند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین وقف در زمینه دارو و درمان را نیازمند روز جامعه برشمرد و ادامه داد: واقفان برای ثبت وقف‌های خود به بحث دارو و درمان بیماران توجه ویژه‌ای کنند.
 
این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار تنها باید برای مریضی خود ناراحتی بکشد و غیر از درد مریضی ناراحتی دیگری نداشته باشد، خاطرنشان کرد: همه مردم در زمینه ثبت وقف‌های جدید بر نیازهای روز جامعه با سازمان اوقاف تعامل و همکاری داشته باشند.
 
حالا حسابش را بكنيد
 
حسابش را بكنيد؛ كسي بیمار است آن هم از بدترین نوع بیماری: «سرطان». درد و رنج بیماری و رفت آمدهای زیاد به بیمارستان‌ ها و انواع مطب ‌های پزشکی را حساب نکنید، بلایی که مخارج این بیماری بر سر اقتصاد خانواده می ‌آورد را حساب نکنید، اما تصور کنید خانواده ‌ای را که از پس این واقعه سهمگین نمی ‌تواند قامت راست کند.
 
النگوها و گردنبند هایی که فروخته شده و نوبت به فروش خانه و ماشینی رسیده (اگر تا کنون باقی مانده باشد) که تنها سرمایه یک خانواده طبقه متوسط جامعه است را باز هم حساب نکنید.
 
اما حسابش را بکنید بر سر آینده فرزندان این خانواده چه خواهد آمد؟ استرس ناشی از بیماری به یک طرف، پس ‌اندازهایی که برای برنامه ‌ریزی فردای بهتر این خانواده جمع شده بود و امروز دیگر از آن خبری نیست نیز به یک طرف.
 
و حالا حسابش را بکنید با تمام این هزینه‌ ها، درمان به دلیل نبود امکانات کافی به درستی انجام نشود و این خانواده همچنان در تلاطم از هم پاشیدگی و از بین رفتن غوطه ‌ور باشد.
 
حسابش را بکنید ...
 
حسابش را بکنید بیمارستانی وجود داشت، تخصصی و ویژه بیماران سرطانی که هزینه ‌های درمان در آن پایین بود و خانواده ‌هایی که از وضع مالی مناسبی برخوردار نیستند، می‌ توانستند از امکانات آن مرکز درمانی استفاده کنند، آن وقت این خانواده در سیکل معیوب تلاش برای بازگشت سلامتی به قیمت از دست دادن تمام سرمایه زندگی خود نمی‌ افتاد.
 
اگر حسابش را بکنید متوجه می ‌شوید ساخت این بیمارستان، با مختصاتی اینچنینی بسیار هزینه بر است و در دایره امکانات افراد متمول نیز جای نمی ‌گیرد، اما می ‌شود، حسابش را بکنید اندک اندک مبالغ افرادی جمع شود و تبدیل به سرمایه ساخت بیمارستان شود. و هم اکنون تامین ساخت هزینه بیمارستان در تهران و شیراز به کمک اوراق وقف در حال انجام است.
 
حسابش را بکنید این افراد تندرستي و سلامت خود را که به وسيله منافع موقوفه کسب کرده ‌اند و چندين و چند سال بيشتر زندگي کرده ‌اند و همه آن سال ‌های خود را مدیون واقفی می ‌دانند که اسباب زندگی دوباره او را فراهم کرده است و اين ‌گونه او در تمام كارهاي خوب و اعمال صالحي كه انجام مي ‌دهد شريك مي ‌شود.
 
آیا کسی از عهده پرداخت این طلب برمی ‌آید؟
 
حسابش را بکنید واقف در اينجا چه جایگاهی دارد، چگونه طلبکاری می ‌شود و آیا کسی از عهده پرداخت این طلب برمی ‌آید؟ امام صادق (ع) فرمود: «کسى که به داد ستمدیده اندوهگینى برسد و بار اندوه را از دل او بردارد و در برآوردن حاجتش کمک کند، در پیشگاه حضرت حق 72 رحمت خواهد داشت، که با یک رحمتى (از آن رحمتها) زندگانى او را در دنیا اصلاح نموده، و هفتاد و یک رحمت دیگر را براى آخرت او ذخیره مى کند تا از هراس و وحشت آن روز در امان باشد».
 
حسابش را بکنید...
 
حسابش را بکنید سلامت تعداد زيادي از بندگان خداست به دست ماست، با خرید اوراق وقف می ‌توان واقف بیمارستان تخصصی سرطان شد و مطابق با بضاعت مالی در ساخت این بیمارستان سهیم شد.
/2759/