یک استاد ارتباطات گفت : مطبوعات به‌عنوان رسانه‌اي عمومي ‌و در اختيار تمامي ‌اقشار جامعه مي‌تواند نقش بسيار مهمي‌ را در ترويج سنت وقف و فراگير شدن و آموزش اين سنت نيکو داشته باشد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، دکتر امید علی مسعودي، عضو هيات علمي‌دانشگاه سوره با بیان اینکه وقف سنت حسنه‌ايي است که از زمان پيامبر اکرم (ص) وجود داشته است و عده‌اي نيز معتقدند که پيامبر اکرم (ص) اين سنت را از ايراني‌ها برگرفته‌اند، اظهارداشت : پيامبر (ص) فرمودند که بايد اين سنت را در جامعه اسلامي‌‌نيز به کار گرفت، همچنین فرهنگ وقف ريشه در سنت و فرهنگ ايراني اسلامي‌دارد و در نتيجه يک صدقه جاريه است.
 
وی با اشاره به اینکه اگر بخواهيم فرهنگ غني اسلامي‌‌و ايراني را گسترش دهيم يکي از راه‌هاي تبليغ و ترويج و نيز آموزش ، به کار گرفتن رسانه‌هاي جمعي است ، افزود : مطبوعات به دليل مانايي و حفظ و بقايشان و نيز مطالب آرشيوي بسيار موثر هستند.
 
مسعودی با بیان اینکه خوشبختانه انتشار فصلنامه وقف ، در بين خواص بسيار موثر است، گفت: اما براي مردم عادي بايد چه کرد؟
 
استاد مدعو دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش بسيار موثري در بسط و گسترش فرهنگ وقف دارند، تصریح کرد: رسانه ه‌اي جديد مانند وبلاگ‌ها، سايت‌ها، شبکه‌هاي اجتماعي و... بسیار مهم هستند و مردم می توانند در این فضاها با یکدیگر گفت‌وگو کنند و به تدريج اين امر مي‌تواند يک شجره طيبه شود و بال و پر بگستراند و منتقل شود.
 
وی با بیان اینکه رسانه‌ها مي‌توانند نقش موثري به‌عنوان روابط عمومي‌وقف ايفا کنند، به حوزه های مختلف تعاملی وقف با رسانه ها اشاره کرد و افزود: براي مثال مالکان رسانه‌ها، مالکيت رسانه‌ها را مي‌توانند وقف کنند و همچنين با توجه به مشکلات رسانه‌ها و مطبوعات ما، مديران مسئول روزنامه‌ها مي‌توانند با وقف مالکيت روزنامه‌ها، حتي پس از مرگشان نيز اين سنت همچنان ادامه پيدا کند و ديگران نيز راه ايشان را پي بگيرند.
 
این روزنامه نگار با اشاره به اینکه در حال حاضر يکي از مشکلات ما در قانون مطبوعات، هنگامي است‌که يک مدير مسئولي از دنيا برود، افزود : بلافاصله شخصی ديگر بايد مديريت را عهده‌دار شود، در حالي که اگر مديرمسئول بتواند وقف نامه‌اي را بنويسد و آن را در اختيار وزارت ارشاد قرار دهد، قطعاً حرکت پسنديده‌اي خواهد بود.
/2759/