مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برگزاری همایش ملی میقات‌الرضا(علیه السلام) در استان سمنان در راستای تبیین راه‌های خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زائران بارگاه رضوی خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی امروز در نشست هماهنگی برگزاری این همایش ملی گفت: همایش ملی میقات‌الرضا(ع) بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور شماری از مسئولان کشوری و استانی در سمنان برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: این همایش به منظور آشنا کردن هر چه بیشتر مردم و مسئولان با طرح میقات‌الرضا(ع) و نیز تبیین راه‌های خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زائران حرم امن رضوی در استان سمنان برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: طرح میقات‌الرضا(ع) به منظور ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران حرم مطهر رضوی در شش استان منتهی به مشهد مقدس شامل سمنان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا می‌شود و امیدواریم بازخوردهای خوبی داشته باشد.
 
واحدی با بیان اینکه وقف و پرداختن به امور خیریه و خدمات‌رسانی به عموم مردم از دیرباز از افتخارات دین اسلام بوده است و مسلمانان در آن دستی داشته‌اند، ادامه داد: وقف به عنوان سنتی حسنه به طور غیرمستقیم در قرآن و به طور مستقیم در سیره‏ پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) مورد تاکید قرار گرفته و در روایات متعددی به آن توجه فراوان شده است و امروز یکی از راه‌هایی که می‌توان به زائران بارگاه امن رضوی خدمات‌رسانی بیشتری کرد، بهره‌گیری از توانمندی‌های موقوفات است.
 
وی تصریح کرد: از نظر اسلام به عنوان دینی الهی و کامل، وقف راه‏گشایی برای رفع محرومیت‏های مادی و معنوی جامعه است و امروز ایران اسلامی با وجود بارگاه ارزشمند امام هشتم (ع) می‌تواند به خوبی در حوزه موقوفات مختص خدمات‌رسانی به زائران امام رضا (ع) قدم بردارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: وقف در راه ائمه اطهار (ع) به ویژه امامی که کشورمان از وجود معنوی ایشان به خوبی بهره‌مند است، یادگار جاودانه‏ای از کرامت انسان به پیشگاه بشریت محسوب می‌شود و روز به روز باید تقویت شود.
 
واحدی بیان داشت: وقف در راه امام هشتم (ع) به نوعی پیوند با آفریدگار متعال است و همه مردم و مسئولان باید بکوشند تا روز به روز بیشتر بتوانیم از معنویت وجود این امام همام بهره ببریم.
/2759/