فرماندار شهرستان سمنان گفت : طرح ملی میقات الرضا (علیه السلام) می‌تواند به خوبی از شمار تصادفات و سوانح رانندگی در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس جلوگیری کند.
 
به گزارش راسخون، حسن سعدالدین در گفت‌وگو با ستاد خبری همایش ملی میقات الرضا (ع) در سمنان اظهار داشت: برگزاری همایش میقات الرضا (ع) اقدام بسیار خوب و مبارکی بوده که سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به اجرای آن اقدام کرده است.
 
وی تصریح کرد: اجرای طرح ملی میقات الرضا (ع) فکر جالب توجه و قابل تقدیری است که می‌تواند ماندگاری مسافران را در مسیر تهران- مشهد در پی داشته باشد؛ استان سمنان دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد و قابل توجهی است که با اجرای چنین طرح‌هایی می‌توان از آنها استفاده کرد.
 
سعدالدین ادامه داد: شهرستان سمنان قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد و سمنان با توجه به وجود 37 امامزاده در این شهرستان و مقبره پیغمبران و حضرات سام‌النبی و لام‌النبی (ع)، دو نفر از نوادگان حضرت نوح می‌تواند نقش مهم‌تری را در راستای اجرای طرح ملی میقات الرضا (ع) ایفا کند.
 
فرماندار شهرستان سمنان افزود: خدمات‌رسانی خوب سبب خواهد شد تا زائران عزیز بارگاه رضوی در مسیر تهران- مشهد در محدوده استحفاظی استان سمنان، بتوانند استراحت خوبی داشته باشند و از قبل استراحتی که در محدوده استان و شهرستان سمنان صورت می‌گیرد، به منافع دیگری نیز از جمله کاهش سوانح جاده‌ای به عنوان یک اصل اساسی دست خواهیم یافت.
 
وی تصریح کرد: طرح ملی میقات الرضا (ع) می‌تواند به خوبی از شمار تصادفات و سوانح رانندگی در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس جلوگیری کند و از این حیث، بسیار قابل توجه بوده و همه مردم و مسئولان باید کمک کنند تا به خوبی اجرایی شود.
 
فرماندار شهرستان سمنان گفت: با اجرای طرح ملی میقات الرضا (ع) می‌توان آسیب‌های خانمان‌برانداز و مخربی که سوانح رانندگی در آینده افراد به جای می‌گذارد، را تا حدود زیادی از بین برد یا حداقل درصد قابل توجهی از آن را کم کرد.
 
سعدالدین بیان کرد: طرح ملی میقات الرضا (ع) می‌تواند به اقتصاد استان و شهرستان سمنان کمک کند و با عنایت به عبور بیش از 15 میلیون نفر زائر حرم رضوی در سال که شمار آنها به حدود 20 میلیون نفر با احتساب مسافران نوروزی بالغ خواهد شد، اگر بتوانیم درصد کمی از این افراد را در شهرستان سمنان و در نقاط مختلف این شهرستان اسکان دهیم و زمینه ماندگاری آنها را فراهم سازیم، کمک شایانی به اقتصاد سمنان خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: در طرح ملی میقات الرضا (ع) باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که میزبان خوبی برای زائران حرم مطهر امام هشتم (ع) باشیم و هر چه بهتر از مسافران این مسیر پذیرایی کنیم؛ چرا که این امر می‌تواند فایده اقتصادی قابل توجهی را برای شهرستان‌های طول مسیرهای منتهی به مشهد مقدس از جمله سمنان داشته باشد.
/2759/