به دلیل اینکه اغلب علایم لوسمی معمولا در سایر بیماری‌های شایع نیز مشاهده می‌شود، به همین دلیل باید دقت داشت که علایم این نوع سرطان با علائم سایر بیماری‌ها اشتباه گرفته نشود.
 
 
به گزارش راسخون به نقل ازباشگاه خبرنگاران فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی اظهار داشت: لوسمی به عنوان شایعترین سرطان در بین کودکان است و با علائم مختلفی که در سایر بیماری‌ها نیز مشاهده می‌شود، همراه است.
 
 
وی تاکید کرد: به دلیل اینکه اغلب علائم لوسمی معمولا در سایر بیماری‌های شایع نیز مشاهده می‌شود، به همین دلیل باید دقت داشت که علائم این نوع سرطان با علائم سایر بیماری‌ها اشتباه گرفته نشود.
 
 
سالاری در خصوص مهمترین علائم لوسمی تصریح کرد: تب، خستگی، رنگ پریدگی و احساس ناخوشی، کبودی پوست، خونریزی غیر عادی به ویژه در ناحیه دهان، درد شکم و  بزرگی طحال، سردرد، خواب آلودگی، مشکلات تنفسی و عفونت به ویژه در ناحیه دهان از مهمترین علائم لوسمی است.
 
 
وی یادآور شد: اگر علائم فوق همزمان با هم بروز کرده و یا مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد، باید به بیماری لوسمی شک کرد و اقدام به مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات تشخیصی کرد.
 
 
سالاری گفت: با تشخیص به موقع لوسمی حاد و درمان به موقع، عوارض و علائم بیماری تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و امکان درمان بیماری تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

 

 

/987/