مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ایجاد حدود 11 هزار فرصت شغلی در طرح میقات الرضا(ع) در استان‌های مجری طرح خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی امروز در نشستی با دست‌اندرکاران اجرای طرح ملی میقات الرضا (ع) در سمنان، ایجاد آرامش روحی و روانی افراد با توجه به فضای معنوی بقاع، پیشگیری از بسیاری تخلفات و جرائم احتمالی به واسطه فضای معنوی بقاع، تاثیرگذاری این اماکن مقدس بر افراد خلافکار، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، امکان ایجاد اماکن تفریحی و سرگرمی اسلامی در کنار بقاع متبرکه و... از اهداف طرح میقات الرضا(ع) است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: از دیگر آثار این طرح می‌توان به توسعه گردشگری مذهبی اشاره کرد.
 
وی گفت: در راستای اجرای این طرح، حداقل 10 هزار و 800 فرصت شغلی معادل چهار هزار و 500 شغل پایدار و شش هزار و 300 شغل ناپایدار در مجموع این شش استان ایجاد می‌شود.
 
واحدی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، امامزادگان و بقاع متبرکه در مسیر زائران امام رضا(ع) به جایگاه اصلی خود خواهند رسید.
 
وی افزود: برنامه‌های طرح میقات‌الرضا(ع) در چهار محور فرهنگی، عمرانی، تبلیغاتی و مدیریتی در قالب طرح‌های جامع برای هر امامزاده و بقعه پیش‌بینی شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: توزيع بروشور جهت افزایش معارف زائران، توليد جزوه‌هاي راهنماي قدم به قدم براي زائران و توزيع آن‌ها به منظور فراهم کردن شرایط زیارت با معرفت امام رضا (ع)، برگزاری حلقه‌های معرفت و غرفه‌های مخصوص کودکان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در بقاع متبرکه به ویژه با مضامین اجتماعی و... از برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در این اماکن مقدس است.
 
بر اساس این گزارش؛ طرح میقات‌الرضا(ع) به منظور ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران حرم مطهر رضوی در 6 استان منتهی به مشهد مقدس شامل سمنان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا می‌شود.
 
همایش ملی میقات‌الرضا(ع) نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دوم بهمن امسال در سمنان برگزار شد.
/2759/