سرای موقوفه خان کهنه امروز چهارشنبه 15 بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بازار یزد به بهره برداری رسید.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت : موقوفاتی چون این مجموعه که برای عزادارای امام حسین (علیه السلام) وقف شده، نشان از دینداری و متدین بودن مردمان این خطه است.
 
وی با اشاره به فعالیت های اقتصادی در این مجموعه تصریح کرد: اجاره این محل را براساس انصاف و عدل پرداخت کنید و علاوه بر فعالیت کسب و کار، با پرداخت اجاره در ثواب وقف شریک باشید.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه باید کسب و کار شما حلال و پاکیزه باشد، گفت: مردم یزد از قدیم الایام متدین و با ایمان بوده و هستند، به همین جهت یزد به دارالعباده مشهور است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : عده ای در رژیم شاهنشاهی بسیاری از وقفیات کشور را تصرف و غصب نمودند.
 
سرای موقوفه خان کهنه در دو فاز با هزینه بالغ بر50 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که 20 میلیارد ریال آن توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه تامین شده و مابقی توسط بخش خصوصی پرداخت گردیده است.
 
براساس این گزارش، در این مجموعه، 104 واحد تجاری در زمینه های مختلف، فعالیت می کنند.
/2759/