ویرایش عکس آذرماه 98


آیین نکوداشت تجلیل از مقام قرآنی آیت ­الله العظمی جوادی ­آملی و اختتامیه بیستمین جشنواره بین­ المللی قرآن و حدیث جامعه ­المصطفی به همت جامعه المصطفی العالمیه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، آیت ­الله العظمی عبدالله جوادی آملی در اختتامیه بیستمین جشنواره بین ­المللی قرآن و حدیث جامعه ­المصطفی که شب گذشته در قم برگزار شد، با اشاره به وظایف نهادهای حوزوی و اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه جامعه ­المصطفی، حوزه علمیه و جامعه اسلامی شرق و غرب در پیروزی انقلاب اسلامی این است که قرآن و عترت را به جایگاه اصلی برسانند.
 
مفسر برجسته قرآن کریم افزود: به ما گفته­اند که شما وارث انبیا هستید؛ یعنی این میراث شما است و بر تک تک شما واجب است که از میراث خود محافظت کنید.
 
مؤلف کتاب مفاتیح‌الحیاه تصریح کرد: وظیفه حوزه­ ها این است که قرآن را به عنوان محور اصلی و عترت، ولایت، معجزه، عصمت و امامت را که همتای قرآن کریم ­اند را به عنوان صراط به خوبی بررسی نمایند و شکوفایی عقلی را به عنوان سراج متقن کرده و نقل را در کنار عقل به طور کامل ارزیابی کنند و این فتیله­ها را بالا بکشد تا جهانی که از شرق و غرب به اینجا آمده­اند، دست پر برگردند و این کعبه می­تواند مطاف و قبله همه باشد و اگر نامه رهبری برای جوانان بود، از همین راه است و اگر راه­ های دیگر را طی کرده ­اند، در همین راستا است.

 
 

همچنین در این مراسم حجت­ الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: جامعه المصطفی بر گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی، بر وحدت امت اسلامی در اهتمام به معارف بلند و پایه اهل بیت(ع) و به ویژه بر آموزه ­های قرآن و نشر معارف بلند قرآن تأکید می­کند.
 
امام جمعه قم با اشاره به بیستمین جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی ابراز داشت: در دهه فجر انقلاب اسلامی، بیستمین جشنواره قرآنی برگزار می­شود که نشاندهنده اهتمام والای المصطفی به قرآن است که هزاران نفر از ده­ها کشور شرکت کرده ­اند و آیین ه­ای برای نشان­ دادن هزاران فعال عرصه قرآنی در رشته ­های گوناگون قرآن است.
 
رییس جامعه ­المصطفی ­العالمیه به برخی از ویژگی های آیت ­الله العظمی جوادی آملی اشاره کرد و تصریح کرد: احاطه آیت ­الله العظمی جوادی آملی بر متون بسیار فاخر و پیچیده فلسفه ­های اشراق و مشاء و حکمت متعالیه و آثار و متون عرفانی در روزگار ما کم نظیر است و حامل تمام این میراث تاریخی هستند و این احاطه چندضلعی بر مباحث گوناگون عقلی، فلسفی، کلامی، عرفانی و احاطه بر متون این اندیشه ­ها، از امتیازات معظم له است.
 
وی خاطرنشان کرد: توجهات آیت­ الله العظمی جوادی آملی به مسائل نوین کلامی، معرفت ­شناسی جدید و فلسفه­ های مضاف در حوزه­ های حقوق و اجتماع و سیاست از نشانه ­های زمان­شناسی،اندیشه ­ورزی، ابتکار و خلاقیت معظم له است.
 
حجت­الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان گفت : عرصه آن ابعاد ژرف و پهناور شخصیت­ هایی از این قبیل، باید انگیزه بخش و الهام بخش طلاب جوان و اساتید باشد.

 

قابل ذکر است، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام شاکری، معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی به ارائه توضیحاتی درباره بیستمین جشنواره بین­ المللی قرآن و حدیث جامعه ­المصطفی­ العالمیه پرداخت.
 
همچنین در این مراسم از مقام قرآنی آیت ­الله العظمی جوادی آملی تجلیل به عمل آمد و در پایان این مراسم به برگزیدگان این جشنواره جوایزی نیز اهدا شد.
/2759/