حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جمع کارکنان این اداره کل وقف و احیای موقوفات را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جمع کارکنان این اداره کل به مناسبت دهه فجر ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: وقف و احیای موقوفات یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است.
 
وی با اشاره به وضعیت موقوفات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در آن ایام وقف مغفول واقع شده و بسیاری از موقوفات نیز به عنوان هدیه به درباریان شاه و نزدیکان وی اهدا می‌شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه همین امر موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به موقوفات شده بود، اضافه کرد: بی‌اعتمادی مردم نسبت به وقف موجب عدم مشارکت آنها در این سنت حسنه شده بود.
 
نوروزی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به تدبیر امام خمینی (ره) بسیاری از موقوفات در کشور و به تبع آن استان زنجان احیا شد، افزود: احیای موقوفات و هزینه‌کرد درست آنها موجب جلب اعتماد از دست رفته مردم شد.
 
وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات انجام شده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه هرسال به تعداد موقوفات کشور افزوده می‌شود، گفت: طی چند سال اخیر اطلاع‌رسانی در این زمینه نیز مطلوب بوده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ثبت اطلاعات موقوفات را اقدامی مناسبت در راستای حفظ و احیای موقوفات عنوان کرد و افزود: در نتیجه حفظ و احیای موقوفات امر توسعه و بهره‌وری از موقوفات نیز تا حد مطلوبی پیش رفته است.
 
نوروزی با اشاره به ساخت چند پروژه عمرانی در استان از محل موقوفات بیان کرد: هزینه این پروژه‌ها دقیقا بر اساس نیات واقفان انجام شده است.
 
وی با اشاره به عمل امینانه اوقاف در هزینه‌کرد موقوفات افزود: این مبالغ دقیقا براساس نیات واقفان هزینه می‌شود.
/2759/