نخستین مرحله خاکبرداری بیمارستان حضرت عبدالعظیم(علیه السلام) عصر چهارشنبه، 15 بهمن ماه، همزمان با روز جهانی سرطان آغاز شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان تهران، در این مراسم حجت‌الاسلام  والمسلمین سعید اوتار‌خانی، رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهر ری با اشاره به اینکه برآورد ما این است که این بیمارستان با هزینه 300 میلیارد تومان ساخته شود، گفت : به کمک اوراق وقف تاکنون بخش‌هایی از هزینه ساخت این بیمارستان تأمین شده است و طی سه سال ساخت بیمارستان فروش اوراق وقف ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: در حال حاضر فقط برنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان صورت گرفته و تهیه تجهیزات بیمارستان پس از ساخت بیمارستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
همچنین غلامرضا فنایی، مدیر پروژه ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت عبدالعظیم(علیه السلام) (بیمارستان تخصصی سرطان) در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز نخستین مرحله خاک ‌برداری بیمارستان یاد شده، عنوان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی هر چه سریعتر این مرکز شاهد ارائه خدمات به افراد بی بضاعت و بیمارانی باشیم که توان پرداخت هزینه‌های درمانی خود را ندارند.
 
فنایی با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف برای فراهم سازی امکانات مورد نیاز این بیمارستان، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا در این محل بیمارستان 300 تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی در رشته‌های مختلف برای سرویس دهی به تمامی مردم ساخته شود.
 
رئیس بیمارستان عرفان ادامه داد: همچنین به صورت همزمان بیمارستان 100 تختخوابی سرطان نیز به عنوان بخش فوق تخصصی برای سرویس دهی به بیماران صعب‌العلاج در کنار این مجموعه دایر خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا اواخر بهمن‌ماه نیز از خیرین دعوت خواهیم کرد تا هر چه بیشتر در این طرح مشارکت داشته باشند و از تمامی مردم نیز خواهشمندیم به هر میزانی که در توان دارند وقف کنند و برای خود باقیات الصالحات به جا بگذارند.
 
فنایی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیازمند 20 هزار تن ورق آهن هستیم که اگر کسی بتواند در این زمینه به ما کمک کند بسیار خوشحال می‌شویم. از طرف با توجه به اینکه ساخت پروژه به سه سال زمان نیاز دارد بدین منظور فعلا در فاز خریدار تجهیزات پزشکی نیستیم تا در آن مقطع زمانی به خرید تجهیزات نو و جدید بپردازیم.
 
مدیر پروژه ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت عبدالعظیم(علیه السلام) همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی گسترش فرهنگ وقف در جامعه، تاکید کرد: این مهم نیازمند صیانت و حفاظت از وقف واقفان و حفظ حقوق موقفات است. مردم ما باید مطمئن باشند که هر چه وقف می‌کنند به نام خودشان باقی می‌ماند و سازمان اوقاف نیز از وقف صورت گرفته حفظ و حراست می‌کند.
 
بر اساس گزارش امینانه بیمارستان فوق تخصصی سرطان اولین پروژه وقف جمعی است که با موافقت مجلس شورای اسلامی انتشار اوراق وقف ویژه آن صورت گرفته و خیرینی که علاقه‌مند هستند در ساخت این بیمارستان مشارکت داشته باشند می‌توانند با خرید اوراق وقف در این کار خیر مشارکت کنند.
/2759/