حجت‌الاسلام حاتمی خواستار تلاش جهت تصویب اوراق وقفی در بودجه امسال از نمایندگان مجلس شد و گفت : احداث و تجهیز بیمارستان از محل فروش اوراق وقفی اقدامی پسندیده است که به‌دنبال حرکت مردمی و مشارکت خیّران و واقفان انجام شده و بار مالی برای دولت ندارد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم کلنگ‌زنی طرح گسترش بیمارستان موقوفه آیت‌الله‌العظمی خوانساری اراک که با حضور حسن‌بیگی، سرپرست استانداری استان و جعی از معاونان و مسئولان استانی و شهرستانی در این مکان برگزار شد، گفت: اوراق وقفی در کشور در این مجموعه و مجموعه‌های دیگری که با شیوه اوراق وقفی در کشور ساخت و تجهیز می‌شوند می‌توانند در روند بهبودی و کاستن دغدغه خاطر بیماران مثمرثمر باشند.
 
وی با بیان این مطلب ساخت و تجهیز بیمارستان ویژه افراد سرطانی از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه سلامت است، اظهارکرد: بیمارستان موقوفه آیت‌الله‌العظمی خوانساری سومین بیمارستان تخصصی پس از بیمارستان 500 تختخوابی شیراز و بیمارستان 300 تختخوابی حضرت عبدالعظیم(علیه السلام) تهران است که به شیوه فروش اوراق مشارکتی(اوراق وقفی) ساخته می‌شود.
 
حاتمی با ابراز تأسف از مصوب نشدن فروش اوراق وقفی برای سازمان امور خیریه در بودجه سال 94، خطاب به نمایندگان، گفت: با توجه به این مهم از تأکیدات رهبری بوده و امری بسیار واجب برای بیماران سرطانی است تقاضا می‌شود در فرصت باقی مانده به تصویب رسد.
 
وی در ادامه خواستار تلاش جهت تصویب اوراق وقفی در بودجه امسال از نمایندگان مجلس شد، افزود: احداث و تجهیز بیمارستان از محل فروش اوراق وقفی اقدامی پسندیده است که به‌دنبال حرکت مردمی و مشارکت خیّران و واقفان در جهت خدمت به سلامت جامعه انجام شده و بار مالی برای دولت نخواهد داشت.
 
یادآور می‌شود، در پایان مراسم کلنگ‌زنی طرح گسترش بیمارستان تخصصی آیت‌الله خوانساری اراک توسط حسن‌بیگی، سرپرست استاداری استان مرکزی، نماینده ولی فقیه این استان و نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد.
/2759/