قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : اجرا و ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در نجف و حرم امیرالمومنین(علیه السلام) تا کنون 65 درصد پیشرفت داشته است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه به همراه حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس و مهندس عباسعلی جعفری، معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امورخیریه و هيات همراه پس بازدید و بررسی از عملكرد اداره كل اوقاف وامورخیریه استان قزوين در حوزه ورود اطلاعات وGIS به سامانه، اجارات و اخذ اسناد مالكيت، از عملکرد این اداره کل اعلام رضایت کردند.
 
براساس این گزارش ، عبدالرضا عابد در این مراسم اظهارداشت: سازمان اوقاف امروز در زمینه های مختلف در حال خدمت رسانی است و در این بین در زمینه فعالیت های قرآنی همانگونه که در بعد داخلی عمکرد مناسبی داشته است، در سطح بین المللی نیز فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف زبانزد است.
 
وی ادامه داد: این دستاورد ارزشمند به برکت رهنمودهای بی بدیل معمار کبیر انقلاب اسلامی ، مقام معظم رهبری و خون شهدای کشور است.
 
عابد اضافه کرد: در زمینه خدمات رسانی به مردم هم شاهد این موضوع هستیم که روز به روز جذابیت امامزاده ها برای مردم بیشتر می شود، به گونه ای که هر ساله جمع زیادی از هموطنان، مشتاقانه مراسم تحویل سال خود را در جوار امامزاده ها برگزار می کنند.
 
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : نیت های متعددی از ناحیه واقفین در رابطه با موقوفات وجود دارد که هر یک از ما وظیفه داریم با امانت داری، این اموال را مطابق با نیات واقفین آنها مدیریت کنیم.
 
وی با بیان اینکه در ایام مراسم اربعین نیز اوقاف به تمام زائران از لحظه آغاز حرکت به سمت عتبات تا ورود به عتبات خدمات متعددی را ارائه کرده است، به پروژه های احداثی و مرمتی در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت : در حال حاضر پروژه صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) در نجف اشرف، ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با کمک های مردم ولایتمدار ایران، این پروژه بزرگ برای رفاه زائران در عتبات عالیات هر چه زودتر به پایان برسد.
 
عابد در پایان خاطرنشان کرد: تثبت اطلاعات رقبات از جمله اموری است که باید در هر یک از ادارات کل استانها با جدیت و دقت بیشتری برای دسترسی به وضعیت مشخص اموال وقفی کشور در دستور کار قرار گیرد.
/2759/