مدیر کل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت : پایگاه ملی اطلاع رسانی مزایده املاک موقوفات سال آینده در کشورراه اندازی می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام انصاری در جمع کارشناسان حوزه معاونت بهروری اقتصادی اوقاف کرمان با اشاره به زمینه حضور حداکثری افراد در فعالیت های عمرانی و اقتصادی موقوفات از راه اندازی سایت ملی مزایده املاک موقوفات در کشور خبر داد.
 
وی در این نشست عملکرد ورود اطلاعات تکمیلی رقبات و اطلاعات GIS را در سامانه جامع موقوفات توسط کارشناسان اجارات این استان مثبت ارزیابی کرد.
 
حجت الاسلام انصاری تخصص ،تعهد و سخت کوشی رااز جمله وظایف مهم یک کارشناس حوزه اجارات و بهره وری معرفی کرد و افزود: این ویژگی ها در کارکنان اوقاف کاملا مشهود است.
 
مدیر کل اجارات سازمان اوقاف ،راه اندازی پایگاه ملی مزایده املاک موقوفات را تحولی مهم در بخش واگذاری مزایده های اوقاف عنوان و تصریح کرد: با راه اندازی این سایت اطلاع رسانی بموقع مزایده های اراضی موقوفات به صورت یکپارچه در سراسر کشور میسر می شود که این روند افزایش عملکرد و بهره وری عمران موقوفات را افزایش می دهد.
 
مدیر کل اوقاف استان در این نشست با اشاره به ثبت اطلاعات تنظیم و تجدید موقفات بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 6 هزار سند اجاره موقوفات و رقبات آنان در سامانه جامع ثبت شده است.
 
وی با بیان این مطلب که ما نه حق وقف را با دیگران معامله می کنیم و نه ملک مردم را در محدوده اراضی مورد وقف تداخل می دهیم، بروز رسانی قیمت های اجاره رقبات را عامل مهمی در احیاء و آبادانی موقوفات دانست.
/2759/