نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت : استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن مقدسه و پرداختن به فرهنگ انقلاب و دفاع از ارزش‌ها توسط اوقاف روند مطلوبی داشته است.
 
به گزارش راسخون، احمد امیرآبادی ، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: نمایندگان قم از هیچ اقدامی در راستای احیای موقوفات و کمک به مساجد دریغ نخواهند کرد.
 
وی افزود: به وجود آوردن فضای همدلی و همکاری در میان همه ادارات می‌تواند موجب پیشرفت قم در ابعاد مختلف به ویژه توجه به بقاع متبرکه و مساجد شود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف، اقدامات خوبی در راستای احیای موقوفات و فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه صورت گرفته است خاطرنشان کرد: همه این فعالیت‌ها در راستای مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب بوده‌اند.
 
وی ادامه داد: انجام کارهای فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان علاوه بر امور مربوط به زیارت و عبادت اقدام بسیار خوبی است که در استان قم صورت می‌گیرد.
 
امیرآبادی با اشاره به ضرورت پرداختن به فعالیت‌های انقلابی در کنار دیگر اقدامات فرهنگی در بقاع متبرکه عنوان داشت: برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های اسلامی و انقلابی باید از همه ظرفیت‌ها بهره برد و حضور مردم در بقاع متبرکه هم ظرفیتی برای چنین فعالیت‌هایی است و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن مقدسه و پرداختن به فرهنگ انقلاب و دفاع از ارزش‌ها توسط اوقاف قم روند مطلوبی داشته است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به اهمیت احیای موقوفات به ویژه در قم اشاره کرد و گفت: لازم است مدیریت جدید اوقاف قم، این مسئله را پیگیری کند و روند گذشته را ادامه دهد زیرا احیای حقوق موقوفات از جمله مسائل مهم به شمار می‌رود و همه استفاده‌کنندگان باید حقوق ملکی را که وقفی است بپردازند.
 
وی با بیان اینکه مساجد پایگاه‌های انقلاب و نظام اسلامی هستند خاطرنشان کرد: لازم است به منویات و مطالبات رهبری در زمینه ساخت مسجد و احیای این اماکن مقدس توجه ویژه‌ای صورت بگیرد زیرا شأن و منزلت مساجد بیش از چیزی است که امروز به آن پرداخته می‌شود.
/2759/