رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه حفظ قرآن را مورد تاکید رهبری دانست و گفت : قاریان قرآن کریم به سمت حفظ قرآن نیز حرکت کنند و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری رشته حفظ قرآن کریم نیز در مسابقات سراسری قرآن کریم وجود خواهد داشت.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در تبریز گفت: 200 محفل قرآن کریم در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود.
 
وی گفت: در چهل روز گذشته آذربایجان شرقی میزبان برنامه‌های قرآنی است و نمایشگاه قرآنی نیز در حاشیه این مسابقات برگزار می‌شود.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: مسابقات قرآن کریم تنها مسابقه عادی نیست بلکه جشنواره بزرگ قرآنی در بخش‌های مختلف است.
 
وی یادآور شد: امسال جایزه ویژه برای تلاوت معنا محور خواهیم داشت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
 
حسینی حفظ قرآن را مورد تاکید رهبری دانست و گفت: قاریان قرآن کریم به سمت حفظ قرآن نیز حرکت کنند و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری رشته حفظ قرآن کریم نیز در مسابقات سراسری قرآن کریم وجود خواهد داشت.
 
وی بیان کرد: امسال برای اولین بار رشته قرائت و حفظ 10 جز نیز برگزارمی شود و گرایش به سمت حفظ قرآن کریم باشد.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سرمایه ما در این کشور نیروهای انسانی متعهد و دلسوز ، متخصص و قرآنی است که باید ایران اسلامی را بسازند.
 
وی یادآور شد: در آئین افتتاحیه از برگزیدگان ادوار اولیه دهه 60 تجلیل می‌شوند.
حسینی گفت: این افراد در حال حاضر جزو داوران برگزاری مسابقات قرآن کریم هستند و در عرصه قرآن کریم حضوری فعالانه دارند.
 
شبکه‌های قرآن، شما، العالم، الکوثر و سهند مسابقات سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در تبریز را پوشش می‌دهند.
/2759/