رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت : طرح ملی میقات‌الرضا (علیه السلام) که در 6 استان اجرا می‌شود، به درک تجربه‌ای مذهبی در سفر کمک می‌کند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدسعید تقوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد : گردشگری مذهبی در برهه کنونی یکی از رایج‌ترین اشکال گردشگری بوده که در سراسر جهان به خوبی به آن توجه می‌شود و با بهره‌گیری از این صنعت، درآمدزایی‌های خوبی را در کشورهای مختلف شاهد هستیم.
 
وی بیان داشت: تردیدی وجود ندارد که اصلی‌ترین هدف گردشگری مذهبی، درک تجربه‌ای مذهبی است و این مهم امروز باید در سمنان مورد توجه قرار گیرد.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان اضافه کرد: گردشگران مذهبی برای زیارت اماکن، آثار، یادمان‌های مذهبی، انجام اعمال مذهبی و دینی، آموزش و گذراندن اوقات فراغت به مکان‌ها و مراکز مذهبی سفر می‌کنند و می‌خواهند در طول سفر خود، معنویت را نیز با سیاحت همراه سازند و این بسیار ارزشمند است.
 
تقوی با بیان اینکه گردشگری مذهبی امروز یک انگیزه مشترک برای سفر به حساب می‌آید، خواستار تقویت این نوع از گردشگری در سمنان شد و گفت: مسئولان استان سمنان باید در راستای تقویت بیش از پیش صنعت گردشگری مذهبی بکوشند.
 
وی با اشاره به روایتی در باب لزوم خدمات‌رسانی به گردشگران مذهبی و ثواب و اجر آن اضافه کرد: شخصی به امام صادق (ع) عرض کرد همین که به مکه رسیدیم، دوستانمان برای طواف حرکت کرده و مرا برای نگهداری اثاثیه جا گذاشتند و آن حضرت فرمود «ثواب تو از آنان بیش‌تر است» و این روایت نشان می‌دهد کسانی که به گردشگران مذهبی خدمت می‌کنند، از اجر معنوی نیز برخوردار هستند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان ادامه داد: گردشگری زیارتی در برهه کنونی که کشور از همه‌سو در معرض تهاجم فرهنگی و نرم دشمنان است، نقش بسیار مهمی در تغییرات اجتماعی و اقتصادی دارد و باید بدان عنایت داشت.
/2759/