معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت : فضیلت‌های خدمت به زائران امام رضا (علیه السلام) امروز باید در جامعه تبیین شود و طرح ملی میقات‌الرضا (علیه السلام) می‌کوشد در این راستا قدم‌های...
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام علی اکبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد : خدمت‌رسانی به زائران امام هشتم در روزهای پایانی سال 93 و تعطیلات نوروزی باید بیش از گذشته افزایش یابد.
 
وی گفت: در فضیلت و پاداش و اهمیت خدمت به زائران، احادیث زیادی از معصومین (ص) به ما رسیده که بررسی تنها نمونه‌هایی از آن‌ها نشان می‌دهد قدم گذاشتن در این عرصه تا چه اندازه اهمیت دارد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: در حدیثی آمده است «مسافرانی خدمت پیامبر اسلام (ص) رسیدند و از هم‌سفر خود که دائماً در حال ذکر و دعا بود، ستایش کردند و آن حضرت پرسید کارهای او را چه کسی انجام می‌داد؟ گفتند: ما. پیامبر (ص) فرمود همه شما از او بهترید» و این حدیث نشان‌دهنده جایگاه خادمان ائمه اطهار (ع) است.
 
اکبری با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمود «بزرگ یک قوم کسی است که به آنان خدمت می‌کند»، خواستار توجه به تبیین فضیلت‌های خدمت‌رسانی به زائران رضوی شد تا بدین‌وسیله مشارکت آحاد مردم در اجرای طرح‌هایی نظیر میقات‌الرضا (علیه السلام) جلب شود.
 
وی تصریح کرد: در مجموع با در نظر داشتن عمده شرایط و الزامات اجرای طرح ملی میقات‌الرضا (علیه السلام)، می‌توان گفت که بقاع متبرکه شامل امامزاده‌ها، زیارتگاه‌ها و ... اگر بر اساس اعتقادات و معنویات هر مذهب سازماندهی شوند، می‌توانند در جذب گردشگران مذهبی بسیار خوب عمل کنند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: در این میان، زائران نقش مهمی را در چرخه زیارتی بازی می‌کنند و امروز باید تلاش کرد تا زائران حرم امن رضوی از بهترین نوع خدمات برخوردار باشند.
 
اکبری بیان کرد: از تعداد 134 امامزاده مدفون استان سمنان، 57 بقعه با جاذبه گردشگری وجود دارد که در دو دسته اقلیمی با 43 بقعه و تاریخی با 14 بقعه دسته‌بندی شده‌اند و تلاش می‌شود در روزهای پایانی سال جاری و نیز تعطیلات نوروزی به آنها بیش از گذشته پرداخته شود.
/2759/