مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت : زائرسرای 500 نفره براساس وقف مشارکتی در مشهد مقدس احداث می شود.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به ساخت زائر سرای در مشهد مقدس برای استان با نیت وقف مشارکتی اشاره کرد و افزود : قبض‌های مربوط به این امر چاپ شده و هر قبض از 10 هزار تومان آغاز می‌شود و همچنین هر خشت آسمانی 88 هزار تومان بوده و یک یا چند نفر می‌توانند واقف این خشت‌ها باشند.
 
حجت الاسلام گرایلی خاطر نشان کرد: زمین مناسبی برای ساخت این زائرسرا در نظر گرفته شده و مراسم کلنگ‌زنی زائرسرای امام رضا(علیه السلام) در فرودین ماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر برای این زائرسرا 500 تخت پیش‌بینی شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از موقوفات در اختیار ادارات استان است، تاکید کرد: باید برای معرفی موقوفات به مردم ادارات تابلو وقف را نصب کنند.
 
حجت الاسلام گرایلی به موقوفه بودن آب گرم فردوس اشاره کرد و افزود: این موقوفه با نیت امور خیریه و کمک به مستمندان شهرستان فردوس وقف شده است.
 
وی با بیان اینکه موقوفه آب گرم فردوس در سال 1374 به صورت تملک اعیان به هلال‌ احمر شهرستان واگذار و مابقی نیز به صورت اجاره انعقاد قرار داد شده ، تصریح کرد: حدود 10 سال است که هلال احمر حق و حقوق موقوفه را پرداخت نکرده که اگر این روند ادامه داشته باشد اداره اوقاف با توجه به وظیفه خود آن را خلع ید خواهد کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه معرفی وقف یکی از راه‌های ترویج سنت حسنه وقف در جامعه است، عنوان کرد: وقف برای بهره‌مند یمردم است و باید نیت وقف در محل خودش اجرا شود.
 
حجت الاسلام گرایلی همچنین در خصوص بازگشایی باغ و عمارت شوکت آباد گفت: این باغ در حال حاضر به مزایده رفته است.
/2759/