ویرایش عکس تیر 99

شبکه دو در ماه مبارک رمضان هر روز با ویژه برنامه عصرگاهی «قبول باشه» به خانه مخاطبان خود می‌رود.

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، ویژه‌برنامه «قبول باشه» کاری از گروه خانواده و فرهنگ این شبکه است که در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 17 و 30 دقیقه با محوریت زنان روزه دار در خانواده پخش خواهد شد.

این برنامه در راستای توجه به نقش مادران روزه دار، به تصویر کشیدن مناسک و آئین های این ماه مبارک در شهرهای مختلف، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین توجه به سلامت روح و جسم تولید می‌شود.

«قبول باشه» رویکردی آموزشی دارد و در قالب یک مجله تصویری می کوشد هر آنچه خانواده های ایرانی در ماه مبارک رمضان در زمینه سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی، اقتصاد خانواده، اطلاعات و اخبار و.. به آن نیاز دارند را در اختیار آنان قرار دهد.  

در این ویژه برنامه به مسائل مختلفی، از سلامت، بهداشت و اقتصاد در جامعه گرفته تا اقتصاد، سلامت، بهداشت جسمی و روانی در خانواده پرداخته می شود، مسائلی که همه طیف های سنی خانواده از کودک تا سالمندان را در بر می‌گیرد.

«قبول باشه» در حیاط یک خانه قدیمی که با استفاده از عناصر بومی تزئین شده، پذیرای میهمانانش می شود و با آنها درباره موضوعات مختلفی مثل صفات جمالی که در دعای جوشن آمده، گفت‌وگو می‌کند.

رمضان در غربت، رمضان در حسرت، با چه افطار کنیم؟، احکام رمضان، مباحث اخلاقی، خاطرات رمضان و رمضان ایران از نگاه دیگران بخش های مختلف این برنامه ترکیبی را تشکیل می‌دهند.

این برنامه در بخش «رمضان در حسرت» با آنهایی که از نعمت روزه گرفتن محروم هستند، همراه شده و همچنین در بخش دیگری به ارائه راه‌کارهایی برای تغذیه سالم روح و جسم در ماه مبارک رمضان می‌پردازد.

«قبول باشه» در قسمت «مباحث اخلاقی» با یک روحانی جوان درباره معنویت ماه مبارک رمضان به گفت‌وگو می‌نشیند؛ از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به گفت‌وگو با دانشجویان مسلمان کشورهای مختلف که در ایران زندگی می‌کنند و گفتارهای کوتاه درباب فلسفه‌ای احکام اشاره کرد.

/117/